Tweede Harde Schijf is zomaar ineens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1966

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Toen ik mijn pc opstartte was mijn tweede harde schijf zomaar ineens verdwenen.

Ik heb:

Twee harde schijven;

Een van 80 gb die is opgesplitst in twee partities C en D van elk ongeveer 40 gb
Op de C schijf staat Windows XP
En een harde schijf E van 80 GB van het merk Maxtor. En deze is verdwenen.

Als ik de PC opstart staat er in het begin ook nog alleen die ene vermeldt, dus ik neem dan aan de BIOS hem ook niet meer ziet.

Als ik met Tweak UI (heb al flink wat gegoogled namelijk) kijk bij de harde schijven staat er een vraagteken achter de E schijf (dat is de verdwenen schijf)
Als ik systeemherstel probeer dan krijg ik een melding:
Gemaakte wijzingen van de stations D:\ C:\ D:\ E:\ D:\ C:\ D:\ C:\ D:\ Na dit punt kunnen niet ongedaan worden gemaakt omdat omdat het station in uitgesloten van controle door Systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd is.
Als ik het dan toch probeer te herstellen krijg ik daarna een melding dat de nieuwe hardware is geinstalleerd en dat ik moet herstarten. Maar na het herstarten zie ik nog steeds geen E schijf.
Ik ook testdrive geprobeerd, maar daar kom ik eerlijk gezegd ook niet echt uit; tenminste, het werkt niet.
Ik heb deze schijf anderhalf jaar geleden gewoon nieuw gekocht.

kijk eens in de bios of die schijf er nog bij staat? Dit kan je ook zien in het opstartscherm.
Heb je soms tweakxp op je pc staan? Verwijder dat eens.

Hoi,

Kan je hen ook niet in de bios opzoeken?

Modag

Nou, ik ben geen expert, maar ik heb wel gekeken in de BIOS en ik zag wel de dvd drive en zo en ik zag dat de secundary master en slave leeg waren, dus dat zou dan die harde schijf moeten zijn?

Ik ga nog eens kijken hoe het ook alweer zat.

kijk eens in de bios of die schijf er nog bij staat? Dit kan je ook zien in het opstartscherm.
Heb je soms tweakxp op je pc staan? Verwijder dat eens.

Nee, dat heb ik niet op mijn pc staan.

Ga nu in de bios kijken.

zet in die secundary eens beiden op auto, nu wordt die hd gezocht.
vind die die hd niet dan moet ge uwe pc openen en zien of de kabels nog wel goed vastzitten.

Nou, ik ben geen expert, maar ik heb wel gekeken in de BIOS en ik zag wel de dvd drive en zo en ik zag dat de secundary master en slave leeg waren, dus dat zou dan die harde schijf moeten zijn?

Ik ga nog eens kijken hoe het ook alweer zat.

Hoi,

Als je hem dan open hebt zoals jean 42 oppert dan kan je misschien even kijken of je 2 harde schijven op een ide kabel zitten, en je dvd speler op een aparte ide kabel met misschien wel een schijver.

Modag

Hoi,

Als je hem dan open hebt zoals jean 42 oppert dan kan je misschien even kijken of je 2 harde schijven op een ide kabel zitten, en je dvd speler op een aparte ide kabel met misschien wel een schijver.

Modag

Vanavond komt mijn broer kijken.
Hij heeft de twee harde schijven erin gezet.
Die secundairy dingesen staan al op auto volgens hem.
De ene harde schijf is anders geinstalleerd als de andere. (die ene die het nu niet doet als Serial ATA, maar ik weet dus echt niet wat dat inhoudt. )
De dvd drive is een speler en een brander, en dan zit er nog een kapotte cdromdrive/brander in die eruit moet.
Ik denk dat ik nu maar even op mijn broer wacht, die heeft vanavond tijd om te komen.
Balen dat ik die schijf nog niet gebackupt had. Wijze les. Maar ik wacht even af.
Ik laat sowieso weten wat het is geweest en of ie misschien gewoon kapot is.

Het wil niet zeggen dat als je schijf nu niet erkend wordt dat alle gegevens ervanaf zijn.
Ik geef je hiermee toch nog hoop.

Het is een mysterie maar ik keek net toevallig even, en hij doet het weer. Ik heb verder niets gedaan dus ik snap er niks van.
Het lijkt mij sterk dat ineens zomaar stekkertjes en zo gaan loszitten vanuit het niets, dus misschien is ie gewoon bezig met kapot gaan.
Hoe dan ook: Ik heb mijn bestanden toch maar vast overgezet naar mijn andere schijf en ga maar eens flink aan het branden.

Wat trouwens wel raar is dat mijn virusscanner (mcafee professional) er tot twee keer toe mee ophoudt. Zomaar. Staat niet op de E schijf.

Laatst bewerkt:
was die hdd een s-ata schijf? ik heb dat ook eens gehad en toen kwam ik een keer met me elleboog tegen de kast aan was die hdd ook ineens weg bleek later gewoon dat het s-ata kabeltje los was geschoten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan