Tweede harde schijf nog wel in 'systeem' maar niet meer in 'deze computer'

Status
Niet open voor verdere reacties.

miekemuis

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Een vraagje dus,

Ik heb onlangs een format c (eigenlijk low-level) gedaan op men twee harde schijven en dan terug windows XP geinstalleerd. Mijn C harde schijf (Maxtor 3F030J0) staat netjes bij 'deze computer' alsook bij systeem -> hardware -> apparaatbeheer -> schijfstations. Mijn tweede harde schijf (Maxtor 6Y160P0) staat niet meer tussen 'deze computer' maar wel bij systeem. Nu weet ik dus niet hoe ik deze tweede harde schijf terug bij 'deze computer' kan plaatsen om er gebruik van te maken. De beide apparaten werken correct, en ze staan beiden als: "dit apparaat gebruiken (inschakelen)".. Weet iemand hier raad mee en is dit simpel op te lossen want ik ben geen expert wat zulke dingen betreft...

Euhm, neen. Is dit dan nadelig en kan dit nog verholpen worden? Trouwens, ik zou ook niet weten hoe zoiets te doen :confused:

Je kunt Partition Logic hiervoor gebruiken.

Je krijgt een overzicht als in de bijlage, geef aan dat je een partitie wilt creeeren en kies voor ntfs. daarna PL zijn werk laten doen.

Bijlagen

• pl.jpg
    pl.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 31
Klik rechts op deze computer, beheren en ga dan naar schijfbeheer. Hier zie je als het goed is de hd en kun je zonder extra software partities aanmaken op die schijf

Moet ik een primaire of een uitgebreide partitie kiezen? Van ntfs heb ik nog niets gezien...

Als je rechts op de schijf klikt kun je voor formatteren kiezen

Neen, dat staat er niet tussen (of ik kijk weer verkeerd :confused: )

Als ik op de schijf zelfs sta en rechtermuisknop klik krijg ik drie optie's:
1 Schijf converteren naar dynamische schijf
2 Eigenschappen
3 Help

Als ik het kadertje ernaast selecteer (waarbij staat niet toegewezen) krijg ik ook 3 optie's:
1 Nieuwe partitie...
2 Eigenschappen
3 Help

Doe ik iets verkeerd dan of misschien toch die software eerst installeren?

Doe eens een schermdumpje van schijfbeheer deze kant op zoals in mijn bijlage.

Bijlagen

• hd.jpg
    hd.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 33
Toch even vragen hoe ik dit als bijlage kan meesturen, ik ken er niet veel van en ik weet in eerste instantie nog niet hoe ik dit moet opslagen. Sorry, ben een echte leek op dat punt...

Ik denk dat het me is gelukt na wat zoekwerk, hopelijk staat het erbij... resized.jpg

Goed werk :thumb:

Dit is wat we willen zien, nu het volgende: je 2e schijf is niet toegewezen. Wat zie je als je met je rechtermuisknop op de 2e schijf klikt?

Deze:
toe1.jpg

of deze:
toe2.jpg

Ik krijg eigenlijk geen van beide, dit zijn mijn twee enige mogelijkheden...

schijf  1 links.jpg

schijf  1 rechts.jpg

Is het misschien mogelijk om een antwoordje te krijgen, ik zou dit graag in orde willen brengen maar ik riskeer het niet om zelf te kiezen en dan eventueel iets fouts te doen..

Alvast bedankt!

primaire partitie en daarna formateren ( auto's moeten ook rijklaar gemaakt worden);)

suc6:thumb:

Ik heb het gedaan, de schijf heeft zich automatisch geformateerd en ze staat er terug!! Bedankt voor alles :thumb:

Greetzzzz....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan