tweede harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolle

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Heb inmiddels tweede harde schijf van maxtor aangesloten en via maxblast 3 de schijf gepartitioneerd
alleen nou komt het, als ik via ghost xp overzet ( disk to disk ) heb ik geen partities meer, kan ik alleen mijn partities houden als ik het via cd-rom xp eropzet.
Andere schijf heeft geen partities!
En als ik na het overzetten de snelle maxtor als master zet en de samsung als slave leest hij de samsung als 0kb beschikbaar.

Alvast bedankt marco.

Bij disk to disk ben je inderdaad je partities kwijt.

Ik neem zelf een wat langere weg in z'n geval.
Maak een image van je oude schijf , en zet de image op de nieuwe.
Maar niet op de eerste partitie want daar moet je de image weer terug op zetten.

Voorbeeld: nieuwe HDD heeft 3 partities
Zet de image van je oude schijf op de derde partitie, zet de pc uit en maak effe het voeding stekkertje los van de oude HDD en zet je nieuwe HDD op master of cable select.

Start de pc op met de floppy van ghost en kies voor de optie from image to disk , selecteer nu de eerste partitie.

Ghost zet dan de image terug op de eerste partitie zonder compressie.

Zo zal het moeten werken.

Als de nieuwe schijf goed werkt , kan je hem weer effe los halen,en plaats je de oude schijf weer terug.

Start nu op met een opstart floppy van W98 en voer fdisk uit, neem de optie partitie of logisch dos station verwijderen.
Als je dit hebt gedaan kan je hem als slave bij de nieuwe hangen en via windows formatteren.

Het is misschien wat omslachtig maar het werkt wel.

Suc6; speedtouch.

Bedankt het is zo prima gelukt!!!

groeten marco.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan