Hallo allemaal,
Ik weet dat er al meer posts zijn over kapotte hd's. Maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Gisteren had ik een paar nieuwe albums gedownload en op D gezet (samsung spinpoint 320gb). Merkte niets raars. Daarna iTunes opgestart, iPod ingeplugd en syncen. Toen ging het mis. Hij pakte het nieuwe album niet en de hd begon te tikken. Op fouten controleren gedaan, maar hij chckdsk blijft hij hangen. Bestanden van d naar c plakken werkt ook (bijna) nooit. Het lijkt mij dus dat mn hd kapot is.
Ik heb windows vista ultimate x64 op c staan (western digital 10.000 rpm 74gb) samen met alle software. Opzich lekker, alleen is bij het installeren van Vista iets fout gegaan, want ik kan niet booten zonder de samsung disk. De "boot-record-nog iets-file" staat dus blijkbaar op d.
Nu heb ik een paar mogelijkheden en ik los het graag op met de beste manier. Graag jullie mening hier over.
Heb dus niet 1 specifieke vraag, maar wil graag even "brainstormen" over mijn probleem.
Vast bedankt in ieder geval!
Groeten,
Martin
Ik weet dat er al meer posts zijn over kapotte hd's. Maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Gisteren had ik een paar nieuwe albums gedownload en op D gezet (samsung spinpoint 320gb). Merkte niets raars. Daarna iTunes opgestart, iPod ingeplugd en syncen. Toen ging het mis. Hij pakte het nieuwe album niet en de hd begon te tikken. Op fouten controleren gedaan, maar hij chckdsk blijft hij hangen. Bestanden van d naar c plakken werkt ook (bijna) nooit. Het lijkt mij dus dat mn hd kapot is.
Ik heb windows vista ultimate x64 op c staan (western digital 10.000 rpm 74gb) samen met alle software. Opzich lekker, alleen is bij het installeren van Vista iets fout gegaan, want ik kan niet booten zonder de samsung disk. De "boot-record-nog iets-file" staat dus blijkbaar op d.
Nu heb ik een paar mogelijkheden en ik los het graag op met de beste manier. Graag jullie mening hier over.
- Nieuwe harde schijf kopen of is er nog wat aan te doen?
- Ik heb nog geen tijd gehad om het te checken, maar ik ben heel bang dat ik geen backup meer kan maken door alles op dvd's te branden of over te zetten naar mijn laptop, aangezien hij ook niets op mijn iPod wil plakken. Mocht dit niet werken, is er dan nog een manier om het toch over te zetten?
- De samsungschijf vervangen voor een nieuwe zal wel moeten gebeuren, maar kan ik dat bestand dat naar c verwijst bij het booten gewoon aanpassen/op c plakken?
- Of zal ik gewoon voor een totale format gaan (met eerst alleen mijn goeie hd er in, zodat er ook niets fout kan gaan met die boot-record-file). Lijkt me het best, maar is natuurlijk veel werk (gebruik nogal veel software).
- Als ik format, zal ik dan weer vista er op zetten (heb een goeie pc), of dan maar gelijk terug gaan naar xp sp3? Ik game ook, maar volgens mij maakt dat niets meer uit met oog op directx 10??
Heb dus niet 1 specifieke vraag, maar wil graag even "brainstormen" over mijn probleem.
Vast bedankt in ieder geval!
Groeten,
Martin