Tweede HD uitschakelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Ik gebruik mijn tweede harddisk alleen voor opslag. Ik zou deze graag direct na het opstarten automatisch uit willen laten schakelen. Dus los van de eerste harddisk.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

In de BIOS vind ik inderdaad een Power Management Setup, maar niet voor elke HD afzonderlijk. Dus dat biedt geen oplossing, helaas.

Mag ik vragen wat de bedoeling is van het uitschakelen van je tweede harddisk.
Volgens mij kan dat alleen maar als je de stekker achter uit de hd haalt.

Hallo

Tussen de regels door lezende , vermoed ik dat het enkel de bedoeling is om op de betrokken h.d.d. een "backup" te nemen , en dat die anders niet toegangkelijk is ....?

Indien dit een ja = , dan zou ik de betrokken h.d.d. uitschakelen in de bi.o.s. ...... "not installed"

Zo is die ook onbekend v/h systeem , en dient er fysiek geen hardware afgekoppeld te worden ....

Peter

Geplaatst door puppie
Mag ik vragen wat de bedoeling is van het uitschakelen van je tweede harddisk.
Volgens mij kan dat alleen maar als je de stekker achter uit de hd haalt.

Eigenlijk wil ik de stroomvoorziening niet onnodig belasten en ook om de temperatuur lager te houden.

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Tussen de regels door lezende , vermoed ik dat het enkel de bedoeling is om op de betrokken h.d.d. een "backup" te nemen , en dat die anders niet toegangkelijk is ....?

Indien dit een ja = , dan zou ik de betrokken h.d.d. uitschakelen in de bi.o.s. ...... "not installed"

Zo is die ook onbekend v/h systeem , en dient er fysiek geen hardware afgekoppeld te worden ....

Peter

Ja, u heeft het goed geïnterpreteerd.
In de BIOS uitschakelen is idd een goede suggestie en wanneer ik deze HD weer nodig heb dan schakel ik 'm in de BIOS weer in.

Maar biedt XP geen mogelijkheden hiervoor?

Ja hoor in XP kan dat wel!
Via Apparaatbeheer Schijfstations de optie uitschakelen , en als je hem weer nodig hebt schakel je hem weer in

Het werkt in XP inderdaad ook goed.

Bedankt voor alle reacties.

geeft een schakelaar tussen een 2e 3e of 4e

harddisc geen foutmeldingen bij het opstarten???

Heb zelf een p.4 met 4 schijven waarvan ik de grootste
2 alleen voor video opslag / bewerking gebruik
als ik deze zo zou kunnen uitschakelen,
zouden ze veel langer meegaan (denk ik)

james

ik bedoel vanzelf een schakelaar tussen de voeding
van de betr. harddisc's

james

echt uit ?

Hoi hoi :D

Ik wilde dus ook mijn 2de HD 80 Gb ,uitschakelen, omdat ik die eigelijk alleen gebruik voor opslag.
Nu heb ik dus me HD ,via die optie van BANDIT123 uitgeschakeld .
Nu is hij inderdaad niet meer te zien in DEZE COMPUTER.

Betekend dat hij dan echt helemaal uitstaat ?
en zou die schijf dan veel langer mee gaan ?

Dit vraag ik , omdat er ook andere optie vermeld zijn . zoals het stekkertje eruit , of zoals mcproduction voorsteld , een schakelaar er tussen , of die bios optie .

Dan lijk me die optie omdat via Xp te doen toch wel het aller makkelijkste en veders geen toestanden toch !!???

Als aanvulling,je kan zelf de beste manier uit proberen,LET wel dats als je of met een schakelaar gaat werken of stekker er af,Windows waneer je opstart zal controleren wat er aan wezig is,zodat als je er weer een inschakel er elke keer nieuwe hardware wordt gevonden.
Als je hem in Windows zelf uitschakel wordt hij met opstarten of herstarten wel herkent als zijnde aanwezig,en kan als je aan het werken bent ,zowel in als uit schakelen.

Zodraaien bij mij 6 HD waar van 1 Systeem HD altijd aanstaat omdat daar mijn besturing opstaat.

Hoi BANDIT123 :D
Ik zelf , vindt die optie , om dat via xp , apparaten beheer , de eenvoudigste manier , dus daar heb ik mijn 2de HD uitgeschakeld .
maar ik bedoel dus , die optie is zóó eenvoudig , dat ik , en dat ligt aan mij :rolleyes: twijfeld of die schijf wel echt uit staat , bedoel dus , geen stroom meer verbruikt , enzow

En BANDIT123 jij schakeld die schijven ook uit via apparatenbeheer ?

Als ze uit staan gebruiken ze ook geen stroom meer
E ja ik doe dat ook via apparaatbeheer

Snap dan alleen niet die omslachtige optie's om er schakelaars tussen te zetten , of dat via de bios te doen ,
of kan dat alleen via XP om dat via apparaten beheer te doen ?

Geplaatst door Saphira
Snap dan alleen niet die omslachtige optie's om er schakelaars tussen te zetten , of dat via de bios te doen ,
of kan dat alleen via XP om dat via apparaten beheer te doen ?

Via apparatenbeheer is het makkelijkst ,en via Bios moet je ook steeds opnieuw opstarten ,doe je het met schakelaars dan , meldt Windows dat er nieuwe hardware wordt gevonden!!!

Ja precies !

In iedergeval erg bedankt voor je reactie's BANDIT123:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan