tweede hdd wel herkent, maar niet leesbaar/beschrijfbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Na het instaleren van mijn 2e harde-schijf kwam ik tot
de ontdekking dat deze wel door winxp wordt herkent
maar dat ik hem niet correct kan formateren en ook niet kan gebruiken...dit terwijl hij wel door de bios correct wordt ingelezen??? ...er wordt een foutmelding gegeven, nl: "de bewerking is ge-annuleerd vanwege de op uw systeem geldende beperkingen.Neem contact op met uw systeem beheerder"

Wie weet wat dit kan zijn of wat het probleem is en hoe ik dit op moet lossen ???

Ben je als administrator ingelogd op xp als je dit wilt formateren.
Zo nee doe dat dan eens en probeer het nog eens.

Ik ben als enige gebruiker ingelogt op mijn pc!
Dus...als administrator.

Ook met de naam administrator?

Krijgt de schijf wel een letter toegewezen.
zo ja kun je dan via een opstart disk van win98 proberen om die schijf te formatteren.

In windows krijgt de nieuwe hd een schijf letter en kan ik hem gewoon formateren. Bovendien vind windows alle info over de nieuwe hd. Maar als ik opstart met de win98 diskette en "format G:" in typ, krijg ik de vermelding "stationaanduiding onjuist"

In dos kan je een andere schijf aanduiding hebben, als je bvb een cd/dvd rom extra hebt tussen C: en G:
Dus probeer een ander stations letter.

groetjes speedtouch

Helaas!!!
Dat werkt dus ook niet!!!
Ik krijg nog steeds het bericht "de bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen. neem contact met de systeembeheerder op."
Wat ik bovendien vreemd vind, is dat de computer de nieuwe hd nu ook niet meer vind als ik opstart met de win98 diskette!!!

Nou dan maar eventjes op de niet elegante manier.

Harddisk met xp van de flatkabel halen.
Bijgeplaatste hd als master instellen en dan opstarten met flop van win98 en dan formateren.
Daarna alles weer in de oude staat herstellen en dan MOET het werken.

De tweede harde schijf waar je het over hebt is dat een nieuwe HDD

Wat je nog kan proberen, koppel de eerste HDD los, zet de tweede HDD op die IDE aansluiting, zet het jumpertje even op master, start de pc op met een opstart diskette en probeer hem te formatteren.

groetjes speedtouch

En dat maakt niks uit. als we maar helpen daar gaat het om.:D

Zo denk ik ook altijd. :)

Nu even wachten op Darkbreed z'n antwoord.

Ik heb inmiddels de nieuwe hd in een andere pc geformateerd en gecontroleerd. Hij werkt gewoon goed!!!
Maar in mijn pc kan ik er nog steeds niet in komen, ondanks dat deze wel word herkent door mijn pc.
Het zelfde probleem heb ik kort geleden ook gehad met een digitale camera. Na instalatie van de benodigde software, werd de camera óók gewoon gedetecteerd.(als schijf G:)
Maar daar kon ik dus ook niet in komen!!!!
Ik kreeg toen ook de zelfde foutmelding als wat ik nu krijg te zien!!!

De simpele oplossing!!!!!!!!

In de eerste plaats wilde ik iedereen even hartelijk danken voor jullie hulp :thumb:

Het probleem is dus nu opgelost!!!
En de oplossing was eigenlijk nog al simpel. Een tijdtje geleden heb ik het programma "freshUI" op mijn pc gehad en daarin kom je het venster "restrict drive access" tegen. Daar had ik dus de boel zó ingesteld, dat ik alleen bij mijn (destijds) bestaande schijfen kon.Na verloop van tijd heb ik dat programma van mijn pc verwijderd en was ik dus zo dom om te vergeten de instellingen terug te draaien!!!:o

Na het opnieuw instaleren van "freshUI" kon ik die instellingen dus gewoon weer ongedaan maken. :rolleyes:

Nogmaals bedankt.

Greatingz DARKBREED

Gelukkig dat het opgelost is.
Suc6 verder en tot de volgende keer :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan