tweede hdd wordt wel herkent in bios maar ik zie hem niet in het menu met HDD´s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomet12

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Berichten
79
Hallo

Ik heb een tweede harde schijf op een pc aangesloten (windows xp home premium) en ik kan de hdd wel zien in de bios maar als ik kan hem niet zien zodra de pc is opgestart en dus ook niet openen. De tweede schijf heeft windows 7 erop maar ik wil hem formatteren via de xp pc. de schijf is wel te zien in de diskmanagement maar hij heeft geen letter de primaire hdd heeft c.
 
Hallo,

open het Diskmanagement.
Rechtsklik op de HDD en dan Toewijzen..... (weet niet meer precies)
Hier kun je een schijfletter toewijzen.

Als dat niet werkt, probeer het dan te formatteren.
 
De partitie(s) erop eerst wissen en nieuwe primaire aanmaken en formateren, heb je de schijf zonder W7 en leeg.
 
cdereuver de enige optie met rechtermuisklik is help en eigenschappen. Lange pier kan ik een uitleg hoe dat moet want het is een beetje onduidelijk :/
bedankt!
 
In die diskmanagement rechtermuisklik op de partitie(s), heb je een contextmenu waar je de partities mee kunt wissen en andere zaken.
 
disk.jpgm Even een voorbeeld gemaakt waar je een beetje moet zijn in windows.
 
Laatst bewerkt:
het verste wat ik kan gaan met rechtersmuisklik op alles is eigenschappen en help wat mij nou opviel is dat de harde schijf een beschermde GPT-partitie heeft heeft dat ermee te maken?
 
1) start -> run/search -> cmd
2) onder vista of W7 selecteer je "CMD", rechtsklik en "run as administrator". Onder XP ea gewoon uitvoeren.
3) typ "diskpart"
4) in diskpart typ je "list disk"
5) selecteer de bestreffende schijf, bijvoorbeeld typ "select disk 2"
6) typ "clean" om de GPT partitie te verwijderen
7) exit met esc

dat vond ik hier
http://www.9lives.be/forum/hardware/713146-beschermde-gpt-partitie-naar-ntfs-partitie.html

er staat in diskmanagement nu niet-toegewezen bij de schijf kan ik nu deze schijf in een pc doen die ik zelf gebouwd heb en windows installeren of moet ik eerst nog iets anders doen? of heb ik iets helemaal verkeerd gedaan?
 
ik doe het gewoon

bedankt voor de hulp iedereen!

het heeft gewerkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Tomet12,

Ik heb de laatste 3 berichten samengevoegd van je. Indien er nog niemand gereageerd heeft kun je de knop bericht aanpassen gebruiken ipv een nieuw bericht te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan