Tweede laptop werkt niet op draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb zojuist een draadloze router neergezet (Sitecom Wireless Network Broadband Router, type WL-025) met daarachter een SpeedTouch 510 modem. In eerste instantie had ik wel verbinding, maar kon in niet op internet met mijn laptop. Nadat ik de DHCP-functie van de Sitecom had uitgezet, liep alles goed. Heb ik hier trouwens goed aan gedaan?

Maar nu komt het probleem: ik heb nog een tweede laptop, waar ik ook draadloos mee op internet wil. Daar heb ik een Wireless LAN card ingedaan (2.4 GHz, 11 Mbps, 802.11b). De lampjes "Tx/Rx" en "Link" beginnen meteen te knipperen, en de laptop herkent het draadloze netwerk (met volle signaalsterkte). Als ik verbinding maak en de websleutel invoer, krijg ik echter een melding "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Ook is de laptop zeer traag, te merken aan de muiscursor bijvoorbeeld. Zodra ik het draadloze kaartje eruit haal, is ie weer op normale snelheid.

Wat moet ik doen om ook de tweede laptop draadloos op internet te krijgen, en hoe komt het dat alles zo traag gaat?

werkgroep

zit je andere lappie in dezelfde werkgroep/workgroup/mshome ???

klik met je rechtermuistoets op het icoontje "mijn computer" dan kies eigenschappen en vervolgens computernaam. Daar zie je de werkgroepnaam staan. Die moeten op beide pc's gelijk zijn.

De ene heette WERKGROEP en de andere WORKGROUP. Ik heb de laatste hernoemd, zodat ze hetzelfde zijn. Ik zag ook nog dat er een IP-adres stond wat niet in de range van laptop 1 lag, dus dat heb ik ook aangepast. De verbinding is er nu dus, al kan ik nog geen internetpagina openen en is alles nog steeds supertraag... :(

even alles uitzetten, ook je modem en router, na 2 minuten alles weer aan

Heeft niet geholpen. Zodra die kaart in de laptop zit, gaat alles traag. Zodra deze verwijderd wordt, is het meteen weer normaal.

Het gaat om een Longshine Cardbus Wireless LAN 2.4 GHz DSSS 11Mbps IEEE 802.11b. De laptop is geschikt voor IEEE 802.11b/g. Zou het misschien aan de driver kunnen liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan