tweede pc aansluiten draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel9

Meubilair
Lid geworden
4 mrt 2004
Hallo mensen,;)
Ik heb vandaag een laptop gekocht met een wifi router erbij (linksys wrt54GC).
In de laptop zit een kaartje van het merk Fujitsu computers Wlan 802.11b/g (sisi63u) en een kaartje van lan via rhine2 fast ethernet adapter.

Ik heb een pc staan en een adsl aansluiting van orange via een livebox.
Nu wil ik het aansluiten zodat ik de laptop draadloos kan gebruiken,maar krijg het niet voor elkaar.Ik heb nu via de livebox de laptop aangesloten en heb internet op beide pc's maar niet zoals ik wil.(via de lan via rhine2fast ethernet adapter)

Ik heb geprobeert het zo aan te sluiten:Internet>livebox>router linksys>laptop maar lukt niet met router installeren krijg ik al melding kan geen verbinding krijgen.
Wat doe ik nu verkeerd?
verdere info:
op mijn pc staat windows xp en op de laptop windows vista basic.

Hoi,

Volgens mij moet je beginnen, de pc eerst op de linksysrouter aan te sluiten en de router op de livebox.
Daarvoor moeten een aantal instellingen op router overgenomen worden, zoals ze op de pc zijn ingesteld.
Gebruik hiervoor:
- de contractgegevens van Orange
- de gebruiksaanwijzing van de Livebox
- de gebruiksaanwijzing van de Router

Als je dit voor elkaar hebt, dus je kunt via je pc 'nieuw aangesloten' weer internetten, dan sluit je vervolgens draadloos je laptop aan.

Tenslotte stel je de beveiliging van je draadloze netwerk in.
Hier vindt je daar meer informatie over, alsmede een link naar de nederlandstalige handleiding bij de WRT54G:

http://www.vanveelen.eu/valijn/Draadloos netwerk beveiligen.htm

dank voor je reactie..ben er mee bezig nog,heb wel ontdekt dat beide pc's hetzelfde ip adres heeft.Maakt dat nog wat uit?Ook het ip van de livebox en de router zijn hetzelfde..

heb op allerlei manieren geprobeerd maar lukt nog niet :confused:
ik kijk die link nog even door.

Als ik de router op de livebox aansluit branden alle lampjes en dat moet goed zijn maar als ik dan de laatste fase van de installatie in ga word er verbinding gezocht en melding unable to get a connection..

Laatst bewerkt:
Ik heb het nu zover dat ik via de internet>>livebox>>linksys>>laptop wel met draad kan internetten en heb beide kabels in een lan aansluiting,maar draadloos lukt het nog niet.
De beschrijving van Ommeren kom ik niet verder mee helaas..
Iemand nog opties ik ga nu naar bed en hoop op een oplossing.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan