tweede pc geen internet via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
een vriendin van mij heeft 2 computers met Win98 se en daartussen een router (4 poorts) Ze zit op de kabel (multikabel)en in dit geval een dynamisch IP adres. Nu is het zo dat het delen van internet een aantal dagen goed heeft gewerkt. Vandaag had opeens de tweede pc geen internet meer, ook niet na opnieuw opstarten. Ik weet dat de router niet geconfigureerd is. D.w.z. de router werd er tussen geplaatst en alles werkte in 1 keer nadat de pc's en kabelmodem opnieuw werden opgestart. Maar was dit dus wel de goede manier? Bij ADSL moet je inderdaad je IP adres ingeven evenals een gebruikersnaam en wachtwoord. Maar bij kabelinternet hoeft dat toch niet? Via de webbrowser en het IP-adres van de router kan ik na een paar stappen b.v. kiezen voor "clone mac-adres" maar dat sloeg ik over omdat dan de tweede pc helemaal geen internet had. Mappen en schijven delen is niet van belang, ook firewall en password is niet van belang. In de gebruiksaanwijzing van de router (engels) staat eigenlijk niets over hoe je de tweede pc moet aansluiten, behalve dat het met een straight kabel op 1 van de poorten van de router moet gebeuren. Wie weet raad of heeft tips?
Gr. Erik.

euh.. geen idee. ik probeer haar op afstand te helpen. ga er vanuit dat elke kaar dat ze de pc aanzet ze een nieuw IP adres krijgt.

Het kan nl zijn dat de netwerk kabel niet meer goed is of dat de netwerkkaart niet meer goed is.

Daarom wilde ik eigenlijk weten wat voor een ipadres die pc heeft. Als die pc bv een 169.254.x.x. adres heeft is er iets niet goed.

Diegene kan ook nog proberen om een andere poort op de switch te pakken

Zal dat nog proberen. maar is het inderdaad zo dat je bij kabelinternet de router niet hoeft te configureren? (dynamisch IP)

Bij de meeste providers hoeft dat inderdaad niet. Bij @home hoef je eigenlijk alleen de naam die je van hun krijgt in te voeren in de router.

Hoe het bij multikabel zit durf ik niet te zeggen

In de router kun je instellen dat interne ip adressen niet verlopen.
Doe je dit niet, dan kunnen ze verlopen na 4 a 5 dagen. (naar gelang dit in de fabriek is ingesteld).

Bij mijn provider (chello) wil ook het internet verkeer, of emails wel eens blokkeren.
Dit omdat chello dan iets wijzigd.
De oplossing bij mij is dan de modem resetten (uit / 1 min. / aan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan