erbicom
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 28 okt 2000
een vriendin van mij heeft 2 computers met Win98 se en daartussen een router (4 poorts) Ze zit op de kabel (multikabel)en in dit geval een dynamisch IP adres. Nu is het zo dat het delen van internet een aantal dagen goed heeft gewerkt. Vandaag had opeens de tweede pc geen internet meer, ook niet na opnieuw opstarten. Ik weet dat de router niet geconfigureerd is. D.w.z. de router werd er tussen geplaatst en alles werkte in 1 keer nadat de pc's en kabelmodem opnieuw werden opgestart. Maar was dit dus wel de goede manier? Bij ADSL moet je inderdaad je IP adres ingeven evenals een gebruikersnaam en wachtwoord. Maar bij kabelinternet hoeft dat toch niet? Via de webbrowser en het IP-adres van de router kan ik na een paar stappen b.v. kiezen voor "clone mac-adres" maar dat sloeg ik over omdat dan de tweede pc helemaal geen internet had. Mappen en schijven delen is niet van belang, ook firewall en password is niet van belang. In de gebruiksaanwijzing van de router (engels) staat eigenlijk niets over hoe je de tweede pc moet aansluiten, behalve dat het met een straight kabel op 1 van de poorten van de router moet gebeuren. Wie weet raad of heeft tips?
Gr. Erik.
Gr. Erik.