Tweede PC kan af en toe netwerk niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Wij hebben thuis 2 PC's staan (beide XP). Eén PC wordt dagelijks opgestart en heeft nooit problemen met de draadloze netwerkverbinding.

De andere PC wordt niet iedere dag gebruikt. Zodra deze PC een paar niet is gebruikt, en weer wordt opgestart, kan deze niet de draadloze netwerkverbinding vinden. Na een aantal keren de PC opnieuw opgestart te hebben, pakt hij de verbinding ineens wel.

Heel irritant.

Doet de verbinding het weer, en we zetten deze PC vervolgens ook iedere dag even aan, dan blijft het goed gaan. Maar zodra deze PC weer een paar dagen niet aan heeft gestaan, is het weer helemaal mis.

In beide PC's zit een draadloze netwerkkaart van SWEEX en ook de wireless ADSL router is van SWEEX (Annex-A).

Wie kan mij vertellen wat dit kan zijn?

Wellicht staat er in de eigenschappen van de netwerkkaart dat Windows de kaart mag uitschakelen om energie te besparen. Kies in de apparaatlijst de eigenschappen van de kaart en vink die optie (als deze aanstaat) uit. Zie plaatje.

Bijlagen

• poweroff.jpg
    poweroff.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 63
Netwerk probleem nog steeds niet opgelost...

Helaas, ondanks dat ik het vinkje wel heb uitgezet. Blijft het probleem zich voordoen. Alleen niet als ik elke dag even die 2e pc aanzet.

ra ra wat is het...?

Ik heb het ook een keer met een PC gehad. Ik heb mijn netwetwerkkaart in een ander PCI slot gezet en het probleem heeft zich nog niet weer voorgedaan. Misschien werkt het bij jou ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan