Tweede pc start spontaan op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Vandaag weer wat nieuws op mijn pc gevonden, bij deze PC staan de volgende afbeeldingen (zie bijlage) als ik klik op Jo (jo-pc) start mijn tweede pc spontaan op en dan spreek ik nog niet over de afbeelding van de TP-Link daar heb ik nog maar niet op geklikt.
Wat is hier aan de hand en hoe dit weg te krijgen/ uit te schakelen, op mijn pc (1) staat OS 10 op de tweede pc (2) OS 7 graag advies in dezen waarvoor mijn dank.Netwerklocaties.jpg

Staat Wake up on LAN ingeschakeld in de BIOS/UEFI van de tweede pc? Zo ja, zet dat eens uit, je probeert namelijk via je netwerk de tweede pc te bereiken.

Heb geen idee zal dit wel controleren, de tweede pc betreft een HP 8200 Elite deze heb ik pasgeleden opnieuw geïnstalleerd met OS 7 maar niet in de Bios geweest maar controleren kan nooit kwaad bedankt alle tips zijn welkom. Met die Windows 10 weet je het maar nooit na een update veranderen daar de gekste instellingen zonder te vragen vandaar dat mij dit ook is opgevallen, dit staat bij mijn pc waar de schijven en DVD-RW staan daar achteraan het afgebeelde dus!.

Bios gecontroleerd, staat niets vermeld van Wake on LAN wel boot van Network maar die staat op Disabled dus lijkt me dat daar niet het probleem door kan ontstaat denk wel het is een HP is een gecompliceerde bios. Het moet toch zo zijn dat het ergens te maken heeft met de Netwerklocaties want daar staat het ook op mijn pc onder vermeld met OS 10 geïnstalleerd terwijl op de HP met OS 7 daar niets over is terug te vinden ook deze afbeeldingen niet zoals op #1.

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer voor de grap eens hetgeen wat je hierboven doet waardoor de computer opstart, maar dan expres de internetkabel eerst uit de pc halen. Simpel trucje om even snel te testen of hij door netwerkactiviteit wakker gemaakt wordt ;)

Hoi, als ik de netwerkkabel uit mijn pc haal komen die twee voorbeelden (#1) helemaal niet meer te voorschijn dus dan valt er niets te klikken om de tweede pc aan te zetten, hoe gaan we daar nu mee verder? Zitten we toch ergens te denken dat het in het netwerk moet zitten maar waar en hoe dit uit te zetten, je simpel trucje werkt wel Chapeau! nu nog de oplossing.

Hallo, bedankt voor je tip maar weet je ook waar ik dit kan vinden in Windows 10 op dit uit te schakelen dit zou ik erg op prijs stellen waarvoor mijn dank.

Het mooiste van het hele verhaal is dat ik windows media player in totaal nog niet is worden geconfigureerd is geworden want ik heb deze nog nooit gebruikt. Deze staat in het netwerk vermeld inclusief mijn tweede pc en als ik daar dan op dat pictogram klikt start die tweede pc op, tegek voor woorden dat moet toch ergens zijn uit te schakelen. Ik kan in het netwerkcentrum deze eerste afbeelding vanwaar de pc opstart verwijderen (staat 3 keer vermeld) maar is dit een oplossing? Ik weet het even niet meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg dit probleem niet opgelost die twee afbeeldingen blijven daar staan. Is er geen mogelijkheid deze te verwijderen uit mijn "Netwerklocaties" die moeten toch op een of andere manier zijn te verwijderen uit het netwerk?. Het probleem was nog niet zo erg zijn als ik (zie afbeelding #1) zou klikken dat mijn tweede pc niet zou opstarten, dat vind ik een vervelende zaak. Wie kan mij hier in verder helpen te probleem op te lossen evt Media Player verwijderen uit Windows 10 of ergens uitschakelen ik weet het ook niet meer, wie O wie heeft de oplossing.

Hoi,
Mogelijk nuttige links (Eng).
http://answers.microsoft.com/en-us/...o/2c7ff657-e922-4fa2-abd1-59e126fc2ec1?auth=1
http://www.sysadminshowto.com/how-to-configure-wake-on-lan-in-windows-10-and-windows-8-1/
Probeer het volgende:
Zet de optie "Wake on Magic Packet" op disabled bij apparaatbeheer>netwerkadapters>klik rechts op de netwerkadapter>eigenschappen>geavanceerd.
Verwijder onder de tab "Energiebeheer" de optie "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" het vinkje (Windows 7).

Laatst bewerkt:
Hoi, Ik heb de afbeelding c.q koppeling HP.jpg wat mijn tweede pc (HP) opstartte gewoon verwijdert en komt ook niet meer terug dus die kan ik ook niet meer opstarten vanaf mijn eigen pc. Nu staat er nog alleen de tweede afbeelding van mijn TP-LINK afbeelding bij TP-LINK Netwerklocaties.jpg "Netwerklocatie (1)" die heb ik niet durven te verwijderen want als ik ga verder kijken bij Apparaten en Printers > Multimedia-apparaten zie ik de volgende afbeeldingen: Multimedia-apparaten (3).jpg of dit er nu moet blijven staan dat weet ik niet ik weet wel dat dit er nooit is geweest maar met Windows 10 sta je elke dag voor nieuwe verassingen, het is zelfs zo dat ik mijn TV nog zie staan op die pagina. Zie de afbeelding van deze hele pagina misschien dat je daar wat mee kan waarvoor mijn dank. Apparaten en overige.jpg

Laatst bewerkt:
Zo kan het ook veel informatie geven en dan geen reacties meer ontvangen, waar zijn die mooie jaren gebleven waarin je zoveel feedback kreeg dat je geen raad meer wist hoe ze allemaal op een fatsoenlijke manier kon beantwoorden.

Zo kan het ook veel informatie geven en dan geen reacties meer ontvangen
Je kunt er niet zomaar van uitgaan dat iedereen elke dag online is.
Ik neem aan dat TP-Link je router is of switch.
Dat geef je n.l. niet aan. Als je TV is opgenomen in je thuisnetwerk staat die er dus ook bij, 2x zelfs zie ik.
Ik heb zelf geen ervaring met Win 10 dus ik heb alleen maar advies gegeven over je netwerkkaart.
Bij mij (Win 7) staan die apparaten ook als ik op de link "alle apparaten weergeven druk". In Win 10 hebben ze hier blijkbaar niet voor gekozen.
Je kunt wel kiezen via de tab "beeld" (in het netwerkoverzicht) voor de optie "samenvouwen".

Hoi, TP-Link is inderdaad mij router achter het Ziggo modem dat is al jaren zo hetzij voorheen een Linksys.
Ik begrijp ook dat niet iedereen elke dag Online is maar wel heel veel gebruikers op dit forum die dat wel zijn daar moet je ook geen persoonlijke ideeën bij denken daar ben ik allang genoeg forumlid voor, alleen door zoveel mogelijk informatie te geven kunnen forumbezoekers meedenken waar ze zoal tegenaan kunnen lopen/voorkomen als je gebruik gaat maken van Windows 10.
Ik weet wel dat mijn tv is aangemeld op het netwerk door de monteur die de tv is komen installeren zodat ik ook daar op gebruik kan maken van internet, dat zal het wel zijn wat staat afgebeeld " Multimedia-apparaten (3)" en het klopt wat je zegt in Windows 7 en vorige versies werden we daar niet mee geconfronteerd. (nog steeds het beste OS ooit)
Ik ben nog een gebruiker uit de DOS tijd en heb heel wat veranderingen zien langskomen van OS systemen maar we moeten niet terug kijken we moeten meedenken in de toekomst en samen proberen op dit forum oplossingen te bedenken daar waar MS ophoud als het gaat om consumenten gebruik en ondersteuning want dat is huilen met de pet op.

Ik lees dat je de koppeling naar de tweede pc gewoon hebt kunnen verwijderen. Heeft dat geholpen tegen het automatisch opstarten?

De router kan je eventueel gewoon verwijderen, ik neem aan dat je de mediafunctionaliteit van dat apparaat niet gebruikt en dan is dat eigenlijk nutteloos.

Hoi, inderdaad heb ik de koppeling gewoon met de rechtermuisknop kunnen selecteren en op verwijderen geklikt en dat heeft geholpen want het komt niet meer terug en alles werkt perfect. Ik neem aan dat je bedoeld met de router verwijderen op de plaats waar die nu staat op de afbeelding #10 (1), Waar Multimedia-apparaten (3) waar ook de TV bijstaat zal wel moeten blijven staan neem ik daar ik internet op de tv gebruikt terwijl ik daar wel de koppeling ook van afbeelding Jo (jo-pc) "Netwerklocaties"#1 (2) ook heb verwijdert. Kijkt je nu bij "Apparaten" zou je toch moeten zeggen dat daar eigenlijk de TP-Link ook bij zou moeten staan? maar die staat bij "Multimedia-apparaten" of zie ik dit verkeerd! Als je daar ook antwoord op weet had ik dit graag van je vernomen waarvoor dank.

Ik snap je vraag nu niet helemaal. De router staat waarschijnlijk tussen multimedia omdat er een usb-stick of externe harde schijf aan gehangen kan worden. Daarbij kan hij dus als file-host fungeren, iets wat Windows als Multimedia-apparaat bestempeld.

Hoi, dat klopt gezien de afbeelding die er staat vandaar mijn vraag kan ik de router verwijderen doordat hij bij multimedia staat zoals afgebeeld. Mijn Wireless TP-LINK router Archer C7 staat bij Netwerkinfrastructuur 1x afgebeeld (niet afgebeeld).
Het begint mij ook een beetje door mekaar te lopen en zal er zo spoedig als mogelijk op terugkomen.

Mijn bovenstaande vraag is nog niet opgelost, weet ook niet of ik dat zo maar kan verwijderen alvorens er meer problemen gaan ontstaan. (status) Nog niet opgelost.

Kan je nog een keer duidelijk vertellen wat je vraag nu precies is. Tot nu toe is het verhaal wat verwarrend namelijk.

Hoi, het gaat om volgende afbeeldingen die staan bij #10 van mijn TP-LINK "Netwerklocatie (1)" dit staat bij de harde schijven. Kan dit worden verwijdert of moet zoiets blijven staan.
Bij mij gaat het in grote lijnen alleen maar wat er staat bij die #10 afbeeldingen is dat goed is of kan daar wat van worden verwijdert meer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan