Tweede router in de schuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerdvdg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Beste lezer,

Wij zijn onze schuur aan het verbouwen, waardoor deze leefbaar wordt. Ik wil hier daarom een tweede router plaatsen, omdat hier geen internet is. We hebben op dit moment in het woonhuis een experia box van KPN. Ik vroeg me af hoe je een tweede router in de schuur aansluit, de schuur staat niet vast aan het huis. Er is wel een telefoonkabel naar de schuur toe. Ik vraag me dus af hoe een tweede router in de schuur moet worden aangesloten en wat voor opties er zijn.

Mvg,

Sjoerd

Hoi,

welkom op Helpmij,

Of je kan een netwerkkabel trekken of zoiets als dit proberen.

Als er een telefoonkabel ligt, gewoon aan de achterkant van die telefoonkabel een UTP kabel vastmaken met touw o.i.d. en de telefoonkabel samen met de UTP kabel eruit trekken. UTP kabel erin, telefoon eruit.

Oke bedankt voor de reacties. Ik wist niet dat het via de telefoonkabel kon. Ik hoop dat het lukt aangezien het om een redelijke lengte gaat.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat je het niet helemaal begrijpt kan niet via de telefoonkabel maar met de telefoonkabel kan je de netwerkkabel eventueel aanwezige pijp te trekken.

Dat zeggen ze ook niet.
Men zegt de telefoon kabel vervangen door utp kabel.
Aangezien je maar 4 aders nodig hebt voor internet kun je van de resterende 4 aders een telefoon verbinding maken.
Heb je maar 2 aders voor nodig.

Ik had wel begrepen dat het om vervangen van de kabel gaat. Ik weet alleen niet of dit gaat. Ik denk dat het vrij lastig is omdat het om een vrij lange afstand gaat van ongeveer +/- 20 meter onder de grond, ook weet ik niet of de kabel in een buis ligt.

Hoi,

Dan is mijn tweede optie in mijn eerste bericht misschien nog niet zo slecht;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan