Tweede router netwerk met o.a. Mac en pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter PW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PW

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Hoi,

Ik ben pas verhuisd en nu bezig met het opzetten van een goed dekkend netwerk. Ik heb een KPN glasvezelverbinding en om optimaal gebruik te maken van de snelheid wil ik deze ook bekabeld naar de zolderverdieping leggen. Er ligt al een kabel (cat 5e) naar de eerste verdieping aangezien de vorige bewoners daar een tweede router hadden staan. Mijn idee over het op te zetten netwerk:
Ik overweeg om een tweede router (Apple time capsule uit 2010 die we nog hebben liggen) op de eerste verdieping neer te zetten en vanaf daar een kabel naar de zolder te trekken. Vervolgens wil ik deze via een switch met twee vaste computers (een Mac en een pc) verbinden. De router verbetert dan het WiFi signaal op de eerste en tweede verdieping. Mijn vragen:

1. Voldoet de Timecapsule als tweede router (in bridge modus) of adviseren jullie een andere router te kopen (ivm optimale snelheid e.d.)? De router moet liefst wel AirPrint ondersteunen.
2. Voldoen utp cat 5e kabels of zouden jullie cat6 adviseren aangezien er op zolder twee computers mee verbonden zijn? (Overigens naar verwachting niet heel vaak tegelijk actief)
3. Welk merk switch adviseren jullie?

Alle tips e.d. zijn welkom. Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan