Tweede router op zolder, wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

OneFingerSalute

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Goedemiddag,

Sinds gisteravond ben ik bezig om mijn tweede router te installeren, maar vanaf het eerste moment heb ik hierdoor wel verbinding maar geen internet.
Ik kom er niet achter waar dit aan ligt, ook niet met behulp van dit forum.

Vanaf UPC modem/router 1 loopt een kabel naar de zolder, rechtstreeks naar (sitecom) router 2. Alles netje ingesteld op de router, maar het internet wil niet werken. Kan het zijn dat ik dat toch een bridge moet maken? Of zie ik iets over het hoofd?

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk, tips zijn zeer welkom

mijn eerste vraag waarom een router achter een router.
wat zit er nog meer aangesloten op de router van upc

puppie: het bereik op zolder is niet voldoende, streamen en soms zelfs pagina's laden is dan al te veel gevraagd. op het modem zit de tv kabel en de kabel naar de zolder aangesloten.

vanschagen: is dat makkelijker te installeren ? ervaring met een switch ?

Hoi,

Welkom op Helpmij.NL

In de tweede router dcp server uitgezet?

Hoi,

En weet je zeker dat de kabel goed is qua ader volgorde?

Ik heb inmiddels router 2 naar beneden gehaald, met een andere kabel aangesloten op het UPC modem/router 1, en nu doet het internet het wel. Zowel op de laptop als iPhone. Dus dan ligt het aan de adervolgorde van de kabel naar zolder ?

Hoi,

Als de volgorde niet in orde is of niet goed in de stekker zit zal het waarschijnlijk ook niet met de switch goed gaan, en waarom geld uitgeven als je de router al hebt normaal werkt ook hier tenminste wel .Dus ik zo eerst je stekkers eens controleren. vergelijk de volgorde met de kabel die je net geprobeerd hebt.

Ik ga dat zeker doen.
Modag, vanschagen en puppie, hartelijk bedankt voor de hulp !
Fijn weekend verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan