Tweede Speedtouch780(WL)i als access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

PorschefanRoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Hallo,

Klik hier voor een afbeelding van de configuratie

Sinds kort hebben wij internet+bellen van HetNet, met een ADSL aansluiting. Toen we dit kregen hebben we een nieuw modem gekregen, een Speedtouch780(WL)i. Het modem dat we hiervoor hadden was er ook al zo een.

Ik wil nu het oude modem als een access point gaan gebruiken, ik heb hem al geconfigureerd als een bridge. Ook staat de DHCP server uit en is uPnP uitgeschakeld. het modem heeft als ip adres: 192.168.1.254, en het accesspoint heeft het ip adres: 192.168.1.253.

Toen het netwerk net stond, werkte alles, maar van de ene op de andere dag stopte de Wii, PSP en Xbox360 ermee.
Ook is het zo dat ik nu geen bestanden meer kan delen met PC2 naar Laptop.

Als ik de Xbox360, Wii of PSP rechtstreeks op het modem aansluit werken deze wel.
Ook als ik ipv de speedtouch die als bridge is geconfigureerd vervang door een andere switch, werkt nog steeds alleen PC 2.

Dit zijn de ip adressen die ik weet:
PC 1: 192.168.1.75
PC 2: 192.168.1.85
Laptop: 192.168.1.70
Wii: 192.168.1.73

Voor zover ik weet ontstaan er geen ip-conflicten.

Op PC 1 en Laptop staan Windows XP home Edition en op PC 2 staat Windows Vista Home Premium.
Op de PC's en Laptop wordt Norton antivirus 2009 gebruikt.

Alvast bedankt,
PorschefanRoel

Laatst bewerkt:
hej staat bij de oude modem de optie RIP uit? die moest ik in mijn netwerk ook uitzetten:D
en wat werkt er nu precies nog wel? je kunt geen bestanden delen tussen PC2 en je laptop maar waartussen kan het dan wel?

groeten,
Birkboy

hej,

Ik kan nergens in de configuratie de optie Rip vinden,
Ook is het zo dat er op het de eerste speedtouch nog steeds een PC en laptop op aangesloten zijn, dus kan ik dat dan wel uitschakelen of moet ik het juist uitschakelen op de bridge/access point

Groetjes,
PorschefanRoel

naar mijn weten moet je de RIP uitzetten op de achterste modem (dat is toch de bridge/accesspoint) verder heb ik met deze instellingen niet gek veel ervaring ik weet alleen dat het bij mij wel werkt.

Klik hier voor de vordering

Ik heb weer een kleine vordering gemaakt,
Ik heb de Xbox360 een static DNS gegeven, nu heeft het Modem/Router door dat deze aanstaat, maar de Bridge/AccessPoint heeft nog altijd niet door dat deze Xbox aangesloten zit op ethernet poort3, ook kan ik nog altijd geen verbinding maken met internet, wel is het zo dat hij nu in het thuisnetwerk kan.

Groetjes,
PorschefanRoel

Laatst bewerkt:
ow sry maar hier kan ik je niet bij helpen ik hoop voor je dat iemand anders hier meer over weet, succes!

heb je het dns adres wel goed staan omdat je niet naar buiten komt ?

Ik wist niet waar ik de DNS kon vinden, dus heb ik er een van internet gehaald, ik had ingetypt Speedtouch780(WL)i DNS, toen kreeg ik deze twee DNS te zien:

dns:194.109.6.66
dns2:194.109.104.104

die heb ik toen dus op mijn xbox ingevoerd, aangezien ik geen ervaring ermee heb, heb ik erop gehoopt dat deze klopt.

Het is toch niet zo dat ieder modem een aparte DNS heeft.
Als deze DNS niet klopt heb je dan misschien enig idee waar ik de goede kan vinden?

Alvast bedankt,
PorschefanRoel

Bedankt gaitman,

Ik heb nog wat verder op internet gezocht en de DNS 194.151.288.18 en DNS2: 194.151.228.3 gebruikt,
De Xbox kan nu op internet.

Ik ga straks proberen de Wii aan de gang te krijgen.
De PSP zal wat lastiger worden, want daar kan ik geen static Ip en DNS invoeren, heeft iemand hier nog een idee voor.

Bedankt en groetjes
PorschefanRoel

Ik heb de wii op dezelfde instellingen gezet, alleen een ander static ip, namelijk 192.168.1.80.
Alleen doet deze het nog altijd niet.
Iemand een idee, moet de wii geportforward worden ja of nee en op welke poort?

Groetjes,
PorschefanRoel

Hallo,

Ik heb de goede DNS al gevonden.
Ook heb ik ondertussen de PSP goed ingesteld gekregen, alleen de Wii wil het nog niet doen.

Groetjes,
PorschefanRoel

Na een paar keer proberen is het bij de Wii ook gelukt.
Bedankt voor jullie hulp, alles werkt nu.

Groetje,
PorschefanRoel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan