Tweede SSD plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo Mede Helpmijers:d

Mijn oude PC heeft het opgegeven (moederbord kapot).
Aangezien het al een oudje was heb ik deze week een nieuwe gekocht met een SSD van 120GB ingebouwd. (verder werk ik met externe HD's)
Ik heb Windows geïnstalleerd en ben er erg tevreden mee.

Nu zit er in mijn vorige kapotte PC ook nog een SSD, hier staat Windows en nog wat nog op.
Ik ben nu van plan om deze uit te bouwen en als tweede SSD in de nieuwe PC te bouwen.

Nu is mijn vraag of dat zonder meer gaat?
Dus dat ik de kast open maak, de SSD aansluit, deze formatteer en dan gebruik.
Of moet ik ergens rekening mee houden? ik bedoel op het moment dat ik hem inbouw zitten er 2 SSD's in met windows, krijgt de PC dan geen conflict?
Zijn er misschien andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Niet zo moeilijk allemaal lijkt me maar ik dacht vraag het toch maar even na voor de zekerheid:o

B.V.D. voor jullie reacties

Groet Ger

Moet volgens mij gewoon kunnen. Tweede aansluiten en zorgen dat je huidige SSD als eerste opstart staat. Daarna de tweede SSD formatteren vanuit Windows.

Thnx voor je reactie Crash, dan ga ik hem zelf proberen in te bouwen..

Ohh misschien toch nog iets (ik weet dat dit ook wel makkelijk te googlen is maar ben nu toch hier bezig :P)
Hoe verander ik de opstart volgorde? ik weet in de bios maar verder ben ik NOOB... (schaamrood)

Groet Ger

Kijk voordat je de tweede SSD inbouwt, hoe de opstart volgorde nu staat. Dus hoe je huidige SSD in het Bios (bij bootsequence) ingesteld staat.

Ik heb het voor elkaar crash :thumb:

Dank voor je reacties :)

Groet Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan