Tweede videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damrak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Ik wil een tweede monitor aansluiten en heb daarvoor een tweede videokaart nodig. Heeft iemand een advies voor een eenvoudige en voordelige kaart ? Hoeft geen state-of-the-art te zijn. Eerste kaart is NVIDIA GeForce2 MX/MX 400.

Ik heb er een oude Avance Logic 2301.B in gedaan, maar daarvoor kan ik geen Windows XP driver vinden. De paar drivers die ik gedownload heb zijn allemaal door Windows afgewezen.

Een tweede videokaart nodig :confused: !

Er zijn zat dual-kaartjes op de markt hoor, en goeie ook...

Bedankt voor de link. De SE-versie (ook dual) is zelfs maar 50 euro, kan ik me geen buil aan vallen.

IS het dus gewoon mogelijk om 2 videokaarten erin te laten draaien, en op elke een monitor aansluiten als ik het oged begrijp:eek:

Hoi Nick,

Nee, je kan niet zomaar elke videokaart erbij plaatsen op het moederbord. Je hebt namelijk maar een agp-slot op je moederbrd. Daarom wordt er hier ook verwezen naar een agp-kaart met twee of zelfs drie aansluitingen.
Wel zijn er pci-kaarten te verkrijgen die je naast een agp-kaart op het moederbord kan plaatsten al zal de kwaliteit van zon kaart te wensen over laten.

Wil jij ook twee beeldschermen dan kun je het beste op zoek gaan naar een dual agp-kaartje waarbij je twee of drie aansluitingen hebt. Ik draai zelf met een mx-4000 met twee aansluitingen, waarbij de driver-software er voor zorgt dat je het bureaublad kan splitsen/kopieren etc.

Nou ik heb hier een onboard kaart (staat uit) en een PCI Geforce 2 MX 400 64mb en een andere oude kaart op pci, beide derin en hup 2 beeldschermen...

''niet zo duur??''

Wel duur voor een scholier van 14, die ook druk bezig is met casemodden:thumb:

niet veel duurder als een simpel kaartje

Misschien is het een goed idee om gewoon 2ehands te kijken, nog goedkoper...

En 2 videokaarten in 1 systeem kan storingen opleveren, heb ik altijd gehoord..

Heb mijn mx4000 (128mb) voor 50 euro gekocht op marktplaats, dus voor 30/40 euro moet je een leuke kaart kunnen kopen....

Buiten dat twee videokaarten soms niet samen kunnen werken (niet bij mekaar kunnen anders krijg je problemen) hebben deze kaarten ook veel minder kracht etc. Deze redenen zorgen voor een negatief advies twee kaarten te plaatsen. Zeker nu de dualkaartjes niet zo duur meer zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan