Tweede voeding aabsluiten op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo,

ik heb een probleem met mijn videokaart (net gekocht), en ben samen met een paar mensen tot de conclusie gekomen dat het wordt veroorzaakt door óf een kapotte voeding, óf een kapot moederbord. Om te testen aan welke van de twee dit ligt wil ik miun videokaart van stroom voorzien met een tweede voeding. Deze kan je alleen natuurlijk niet op het moederbord aansluiten, maar een vriend van me zei dat dit op te lossen is door met een paperclip de zwarte en groene pin van die grote stekker op elkaar aan te sluiten. Klopt dit?

Geef eens de gebruikte hardware op en welke problemen heb je dan?
En je kunt niet zomaar de videokaart aan een andere voeding hangen en is ook niet nodig, het werkt sowieso niet goed en kun je juist problemen mee krijgen, het kan een andere oorzaak hebben.

Link van Speccy hier plaatsten kan ook met opgaven van de nieuwe videokaart die er uiteraard niet inzit.
https://www.piriform.com/speccy/download

Laatst bewerkt:
Hallo,

Allereerst mijn excuses voor de late reactie, maar er zijn een aantal belangrijkere zaken tussen gekomen.

Als eerste maar mijn specs:
Intel I7 2600K (niet overgeclockt)
8 GB DDR3 RAM
Radeon R9 280X (hiervoor HD 6950)
Asus P8P67 PRO moederbord
1 SSD
2 HDD's
OCZ ModXStream Pro 600W
Windows 7 64-bit

Op een bepaald moment kreeg ik, toen ik mijn HD6950 nog in gebruik had, tijdens het spelen van games een vreemde foutmelding over de driver van de videokaart (zie bijlage) in combinatie met artefacts. Vervolgens heb ik de driver op allerlei verschillende manieren opnieuw geïnstalleerd, en ook de vorige versie geprobeerd. Dit hielp niet, dus Windows maar helemaal opnieuw erop gezet, goede drivers weer geïnstalleerd, maar nog steeds dezelfde problemen. Daarna heb ik de kaart in een andere pc getest, maar ook daar exact dezelfde problemen.
Ik ging er dus vanuit dat de kaart kapot was, en heb vervolgens een R9 280X gekocht. Deze heb ik in mijn pc gezet, en natuurlijk een schone installatie van de drivers gedaan. Maar tot mijn verbazing kreeg ik nog steeds dezelfde foutmelding. De artefacts waren niet meer aanwezig.
Ik heb met een paar vrienden overlegd, en we denken dat het aan voeding of moederbord ligt. Vandaar dat ik dus een tweede voeding erbij wilde gebruiken, om zo hopelijk een van de twee uit te sluiten.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, en als er iets nog onduidelijk is dan hoor ik het wel.

20150201_222125.jpg20150201_222125.jpg

(Waarschijnlijk staat dit topic nu wel verkeerd, excuses daarvoor)

BIOS update had ik inderdaad ook nog geprobeerd, heb nu de nieuwste versie (3701) erop staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Misschien toch even een andere voeding op het systeem aansluiten dat lijkt mij toch nu even de beste optie

Zou inderdaad het beste zijn, maar ik heb geen andere voeding tot mijn beschikking die zwaar genoeg is voor mijn systeem. Ik ga daarom morgen maar proberen om de videokaart en mijn eigen voeding in een andere pc te hangen. Ik neem aan dat als het dan zonder problemen werkt, ik er van uit mag gaan dat mijn moederbord aan vervanging toe is?

Niemand in de omgeving met een PC waar je die videokaart even erin kunt testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan