• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tweede waarde vinden in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marleen2204

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2018
Hallo,

Ik heb een lijst met artikelnummers en de daarbij horende voorraad. Nu wil ik per productgroep een top 10 maken met de voorraad van deze verschillende artikelnummers.
De lijst kan ik van hoog naar laag zetten op voorraad, maar dan kan ik met vert.zoeken alleen de eerste waarde vinden. Hoe vind ik de volgende waardes?
Zie in de bijlage het bestand waarin ik op het tweede tabblad graag een formule zou willen zien waarmee ik die top 10/50 kan maken.

Bedankt.

Groeten,
Marleen

Bijlagen

Nou... dat zal niet meevallen. Je wilt RANG bepalen, maar dat wil je ook nog eens doen in een niet-statische lijst die bovendien eerst gefilterd dient te worden.

Je kunt het eens proberen met een draaitabel? Zie bijlage. Dat levert nog niet helemaal op wat je wilt, want je moet dan alsnog per categorie selecteren, maar daarmee is een deel van het probleem mogelijk al opglost. Als iemand nog een ander helder idee heeft...

Bekijk bijlage Help.xlsm

Laatst bewerkt:
Draaitabel lijkt mij ook de kortste klap.

1. Draaitabel maken
2. Filter instellen op productgroep.
3. Waardefilter "top 10" boven de kolom artikelno

En je hebt volgens mij wat je wilt...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan