Tweede Windows7 versie installeren naast reeds bestaande Windows7 en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hallo,

Op mijn PC wil ik naast de al bestaande systemen Windows7 en XP een derde besturingssysteem installeren, namelijk een compleet nieuwe en schone Windows7. Ik heb hiervoor reeds een aparte partitie gereserveerd. Kan ik gewoon de CD in de lader stoppen en gaat het vervolgens vanzelf en kan ik de bewuste partitie aangeven of moet ik nog ergens rekening mee houden?
hoe gaat het dan met de Bootmanager?

Voor de goede orde, het gaat om Windows7 Professional met de 64bits.

Heel graag uw reactie.

Groeten,
Zatopek

Misschien een rare vraag; maar waarom zou je dit willen?
Ik had liever gehad dat je me een passend antwoord had gegeven :d

Maar dat krijg ik misschien nog?

Zal het uitleggen : op mijn bestaande W7 krijg ik af en toe een fout en hierdoor start het systeem opnieuw op. Ik ben een graver maar tot op heden heb ik niet kunnen traceren waar het aan ligt.

Ik ben afhankelijk van een softwareprogramma welke de hele dag aan moet staan op mijn PC en kan het niet hebben dat ik er regelmatig word uitgeknald. Ik wil dus nu een schone W7 installatie op een aparte partitie hebben naast de reeds bestaande W7 en XP. En nee, ik wil dit programma niet op XP draaien ;)

Op deze nieuwe W7 komt enkel dit programma te staan + natuurlijk een Virusscanner en een emailprogramma. That's sll om zo elke poging tot foutmeldingen en opnieuw opstarten te voorkomen.

Groeten,
Zatopek

Duidelijk.

Even los van de vraag of het technisch mogelijk is (ik denk het wel); wanneer het lukt heb je 3 OS op je pc. Op 1 OS staat je nodige programma. Dit programma moet permanent draaien zeg je. Maar wat als je XP opstart, of je 1e W7-versie... Dan draait je permanente programma op je 2e W7 niet...

Om één of andere reden heb ik de indruk dat je ergens je doel voorbij schiet... :confused:

Duidelijk.

Even los van de vraag of het technisch mogelijk is (ik denk het wel); wanneer het lukt heb je 3 OS op je pc. Op 1 OS staat je nodige programma. Dit programma moet permanent draaien zeg je. Maar wat als je XP opstart, of je 1e W7-versie... Dan draait je permanente programma op je 2e W7 niet...

Om één of andere reden heb ik de indruk dat je ergens je doel voorbij schiet... :confused:
Om een of andere reden heb ik de indruk dat je er geen hout van begrijpt...............;)

Waarom denk je dat ik dat derde Besturingssyteem er ga opzetten? Om er mee te werken natuurlijk. Indien ik er niet mee hoef te werken dan start ik XP op of het andere W7. Op deze 2 besturingssystemen staan ook allerlei andere "normale" programma's zoals Office, Paint Shop etc.. Ik wil deze 2 besturingssystemen niiet verwijderen. Hoop dat het nu duidelijk is. In de regel zal iik dus het meest met het derde systeem gaan draaien waarop enkel dat ene programma staat. Omdat er enkel en alléén dit programma staat hoop ik dat W7 superstabiel is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan