tweedeantivirus

• Onderwerp starter Onderwerp starter ctv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ctv

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2011
ik zou graag een tweede antivirus hebben omdat niet altijd een virus ondekt door een antivirus
dus welke antivirus kan ik simpel naast mcafee zetten

nooit doen, gewoon 1 goede gebruiken
zal conflicten geven

Mee eens, geen 2 kapiteins op 1 schip.
Toevallig net een pc onderhanden gehad die supertraag was geworden. Had ook 2 antiviusprogramma's aan boord (de ene was verlopen maar nog wel aanwezig).
Die ene heb ik dus gedeïnstalleerd en nog wat finetuning toegepast en het ding loopt weer als een trein.
Dit nog even terzijde, al zou het wel werken dan nog heb je geen 100% garantie dat het je nooit overkomt.
Er kan geen enkele antivirussoftware 100% waterdichte garantie geven, het is maar dat je het weet.

Laatst bewerkt:
McAfee is sowieso niet zo'n beste, maar ik ben het met ibiza eens, beter dat dan twee real-time scanners die elkaar om zeep proberen te helpen.

Voor een Second Opinion zijn er wel o.a. deze On-Demand scanners beschikbaar:

HitmanPro 3.6.0.138 NL

Vijfvoudige cloudscanner, erg snel, gratis als je de 30 dagen proeflicentie niet activeert, dus alleen scannen, update automatisch, ook via Instellingen via het Contextmenu, resultaten te exporteren naar XML, scheduleerbaar 1x per dag uitsluitend als een Beheerder zich aanmeld, anders handmatig starten via Startmenu. Bij het installeren opletten dat er geen "Extra's" (crapware) word mee geinstalleerd.

Microsoft Safety Scanner - Gratis online hulpprogramma voor optimale prestaties en beveiliging

Drie scan-instellingen, snel, volledig, aangepast, verloopt na 10 dagen, gratis.

Ik heb altijd veel virusscanners en malware scanners tegelijk gehad en het gaat hier crescendo. :P :d

Veel extra heeft - veel van het zelfde - niet te bieden, dus kies ik niet voor ééntje die niet leuk is of het systeem vertraagd. Bovendien kan je best een scan van je systeem laten doen door een scanner die niet geïnstalleerd is terwijl de ander op de achtergrond actief is met een schild. Je moet wél weten dat een pakket zoals Norton of McAfee een tweede virusscanner beslist weigeren zal. Hier treden bij het installeren en deïnstalleren dus (al) fouten op en die heb ik daarom niet samen met andere gebruikt. Het leek mij ook maar niets eigenlijk deze twee en je moet natuurlijk jaarlijks ervoor betalen.

Wat U waarschijnlijk zoekt en graag zult willen hebben is bewaking van de System Internals. Een scanner die je alle veranderingen van systeeminstellingen (het register bijvoorbeeld) en het uitvoeren van programma's (hoe klein die ook zijn) laat bevestigen. Op die manier kan je ook de acties weigeren van programma's die (nog) niet als virus worden herkend of geen virus zijn maar wel heel vervelend. Je download wel eens één programma maar krijgt er een updater, indexeerder, converterder en een werkbalk in de browser bij. Ik heb voor de "system internals" Spybot - Search & Destroy en CounterSpy. Counterspy is een aan te raden programma. Het is vorig jaar wel beeïndigd als zijnde ondersteund door de leverancier. Nu verkopen ze Vipre, wat iets uitgebreider en eigenlijk het samenvoegen van twee van hun programma's zou zijn. http://www.sunbeltsoftware.com/Home-Home-Office/Anti-Spyware/l/Expired en http://www.sunbeltsoftware.com/Home-Home-Office/Anti-Spyware De laatste shareware versie van CounterSpy dat je programma's laat vertrouwen is versie 2. Het na de eerste melding kunnen vertrouwen van de eigen acties is natuurlijk nodig, anders zie je steeds die venstertjes komen met de vraag om bevestiging. Ik blijf deze versie 2 dan maar gratis gebruiken, met een sterk verouderde database, want het gaat mij er enkel om dat ik weet wat de computer allemaal doet. Volgens mij moet iedereen naast de virusscanner een dergelijk programma hebben dat de computer bewaakt. Hierbij zei opgemerkt dat een verkeerde klik op Internet of het openen van een bijlage nog altijd de computer kan overnemen. Hiervoor moet een kloon of image van de schijf worden gemaakt. Er zijn ook programma's die alle veranderingen bijhouden zodat ze de computer terug kunnen zetten zonder een groot bestand te maken. Deze worden gebruikt in openbare gelegenheden. Ik zal de bekendste maar meteen noemen: Rollback_Rx_Pro_8.1.0.2693111823 en SKANIX ILLUSION.

Bij Spybot heet System Internals denk ik TeaTimer en bij Counterspy is het de instelling Paranoïd, hoogste waakzaamheid dus.
Van Spybot krijg ik zo heel af en toe iets om te bevestigen en Counterspy is gewoon een veel mooier programma.

Als belangrijkste virusscanner heb ik de gratis Avast! Home editie want hier merk ik niets van en die scant tegenwoordig ook internetpagina's. Ik krijg nog wel eens een waarschuwing als ik wat aan het surfen ben. Bij Avast! kan je volgens mij gemakkelijk ook andere scanners gebruiken dus wanneer Mcafee geen virusdefinities meer stuurt is het eigenlijk einde verhaal en kan je ze bij Avast! nog gratis dagelijks blijven krijgen zou ik zo zeggen. Avast heeft natuurlijk ook de betaalde versie met wat meer mogelijkheden. Vroeger alleen netwerkbescherming maar ik las nu bankieren, sociale netwerksites en Internetbescherming.

Voor iedereen die dit leest hier nog de link naar een Internet dienst die met een aantal scanners een bestand of een URL Internetadres (beneden de knop staat URL) kan scannen. Hier maak ik ook vaak gebruik van. https://www.virustotal.com

Hoi ctv,

Aller eerst zou ik nooit twee virusscanners naast elkaar laten draaien. Het levert meer nadelen dan voordelen op. Als je niet tevreden bent met je huidige virus scanner en je wil je systeem toch optimaal beveiligen bestaan er ook Totaal Security pakketten. Deze zijn dan vaak wel 2 a 3 tientjes duurder maar het geeft je dan ook veel extra functies die een normale antivirus software niet bied. Daarnaast is McAfee niet de meest briljante antivirus software.

Met vriendelijke groet,

Ik zou toch maar bij 1 Anti-Virus blijven,
Omdat vaak 2 Anti-virus programma's elkaar in de weg kunnen lopen.

Je kan Malwarebytes Anti-Malware downloaden, Hier (Geen real-time scanner)

McAfee is sowieso niet zo'n beste, maar ik ben het met ibiza eens, beter dat dan twee real-time scanners die elkaar om zeep proberen te helpen.

Voor een Second Opinion zijn er wel o.a. deze On-Demand scanners beschikbaar:

HitmanPro 3.6.0.138 NL

Vijfvoudige cloudscanner, erg snel, gratis als je de 30 dagen proeflicentie niet activeert, dus alleen scannen, update automatisch, ook via Instellingen via het Contextmenu, resultaten te exporteren naar XML, scheduleerbaar 1x per dag uitsluitend als een Beheerder zich aanmeld, anders handmatig starten via Startmenu. Bij het installeren opletten dat er geen "Extra's" (crapware) word mee geinstalleerd.

Microsoft Safety Scanner - Gratis online hulpprogramma voor optimale prestaties en beveiliging

Drie scan-instellingen, snel, volledig, aangepast, verloopt na 10 dagen, gratis.

(Ik zelf) Zou geen hitmanpro downloaden, het kan voor problemen zorgen.
Ik raad je aan om Malwarebytes te downloaden om problemen te voorkomen (Voor mijn zorg.)

Ik weet niet of ik het hier moet zetten,maar ik heb windows 7.Daar zit al een virusscanner in Microsoft Security Essentials .
Deze kon je gratis updaten via Windows Defender die er standaard op zit.Maar ik heb ook Avast waar ik eigenlijk erg tevreden over bent.Ik merk niet dat ze problemen geven.Ik laat AVAST niet opstarten deze klik ik aan als ik dat wil.Moet ik dan toch één van de twee vewijderen?? En zo ja welke dan,zodat ik de beste hou.Avast is ook een gratis scanner.

Laatst bewerkt:
Je kan Avast! installeren en het residente schild uitschakelen om vervolgens handmatig met Avast! te laten scannen. Heel jammer voor jou, dat dit juist bij Avast! zo vreselijk langzaam gaat en er geen voortgangsindicatie is. Zolang een scanner geen schild actief heeft kan je daarmee scans uitvoeren. Malware en spyware-scanners hebben doorgaans geen bewakend schild en daar zou anders niemand mee kunnen scannen.

Er wordt wel beweerd dat virusscanners elkaar zo hinderen dat de computer traag wordt door conflicten, vastloopt met blauwe schermen of er valse positieven zullen komen. Het gaat nog net niet zover dat virussen de boel dan helemaal komen overnemen. Volgens mij is het allemaal stemmingmakerij want ik doe het zelf ook en lees nooit ergens beschrijvingen van specifieke gevallen. Ik heb alleen twee keer gehad dat ik een anti-virus pakket niet kon installeren omdat er een melding kwam dat dit niet was toegestaan. Norton en Mcafee denk ik. Je mag hieronder lezen wat Microsoft zelf erover zegt. Het valt allemaal wel mee. Ik ga zelf geen overbodige software van Microsoft installeren. Als ik wat Google, lees ik wel dat het bij sommigen beide geïnstalleerd is geweest en dat ze niets ten nadele van hun fout hebben gemerkt. Let wel op dat Avast een zelfbeschermingsmodule heeft die, als je dat gebruikt tenminste, moet worden uitgeschakeld voor dat je Avast! de-installeerd.

Wij raden u aan andere antivirussoftware die op uw pc wordt uitgevoerd, te verwijderen voordat u Microsoft Security Essentials installeert. Als er meerdere antivirusprogramma´s tegelijk worden uitgevoerd, kunnen er conflicten ontstaan waardoor de prestaties van de pc worden beïnvloed.

@dusty18 Jouw probleem in iemand anders zijn of haar topic aan de orde stellen is niet toegestaan. Een volgende ook graag achterwege laten.

Oude topics mogen met rust gelaten worden. De laatste reactie is bijna 4 maanden geleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan