Tweedehands macbook gekocht; facebook gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Hoi, gister heb ik een macbook pro gekocht via marktplaats. Fantastisch ding wel, maar op het moment dat ik te zien kreeg dat iemand op mijn naam de status 'ik ben gehackt en ik ben gay' post en daarbij mijn profielfoto in Gordon die een hondje vasthoudt veranderde, en mijn interesse veranderde in 'mannen' plus het liken van gay rights, raakte ik een beetje geirriteerd. heb toen mijn account van alle kanten beveiligd, maar hoe kan het zijn dat iemand zo op mij account kan? loggen mensen mee in terwijl ik verbonden ben via deze macbook?

1 van je vrienden?
Anders misschien een keylogger. Dan heb je aan je ww veranderen ook niets.

Hoi,
leg eens uit wat er precies aan de hand is, denk je dat er iemand inlogt op je pc of op een social media account?

Kijk eens op je Mac book en controleer alle software die erop is geinstalleerd. Het kan zijn dat de vriendelijke verkoper bij jou enkele software heeft geinstalleerd dat hij op afstand kan meekijken op je macbook ( alles verwijderen wat je niet kent )
Mocht dit niet werken kun je altijd nog de Macbook opnieuw installeren. Het kan natuurlijk ook dat een gezinslid is ingelogt toen je niet thuis was ( wachtwoord onthouden aanstaan op FB ). Dit nooit doen altijd zorgen voor voldoende beveiliging of een van je vrienden kan natuurlijk ook een grapje hebben uitgehaald. Zorg dat je je wachtwoord veranderd. Eventueel een ander mail adress koppelt en zo je beveiliging update.

Het meekijken op afstand wordt vaak gedaan door zo genoemde hackers ( trieste personen die niet willen werken ). Dit gebeurt vaker zorg dan ook dat je weet welke software er op je Mac staat en dat je oppast met internetbankieren. Hiermee wordt je makkelijk geld afhandig gemaakt.

Mvg,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan