Hallo,
Sinds een paar weken werk ik aan een klein java tooltje, waarmee agenda indelingen geanalyseerd kunnen worden. Alleen sinds een paar dagen loop ik tegen een probleem aan wat ik niet opgelost krijg.
De context van het tooltje:
De gebruiker geeft de indeling middels een deels vast formaat in een JTextarea (er is rekening gehouden met wat typfouten e.d.)
Deze indeling wordt per activiteit in een klasse geschreven. Vervolgens wordt uit deze klasse de nodige informatie gehaald en leidt tot de volgende data: duur van de activiteit, beschrijving van de activiteit en het aantal afspraken hierbinnen.
Het komt voor dat activiteiten exact hetzelfde voorkomen, dit houdt in dat de hierboven genoemde data (duur, beschrijving en aantal afspraken) exact hetzelfde is. Wat ik nu wil doen is alle activiteiten in de klasse langslopen en als deze niet in een tweedimensionale array voorkomt, de waardes hierin schrijven.
Maar hoe ik het ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
Op dit moment heb ik de volgende methode (waarbij Consults de betreffende klasse is en overview de array waar de unieke activitetien in moeten komen te staan:
Iemand enig idee waar het fout gaat :s
Alvast bedankt
Sinds een paar weken werk ik aan een klein java tooltje, waarmee agenda indelingen geanalyseerd kunnen worden. Alleen sinds een paar dagen loop ik tegen een probleem aan wat ik niet opgelost krijg.
De context van het tooltje:
De gebruiker geeft de indeling middels een deels vast formaat in een JTextarea (er is rekening gehouden met wat typfouten e.d.)
Deze indeling wordt per activiteit in een klasse geschreven. Vervolgens wordt uit deze klasse de nodige informatie gehaald en leidt tot de volgende data: duur van de activiteit, beschrijving van de activiteit en het aantal afspraken hierbinnen.
Het komt voor dat activiteiten exact hetzelfde voorkomen, dit houdt in dat de hierboven genoemde data (duur, beschrijving en aantal afspraken) exact hetzelfde is. Wat ik nu wil doen is alle activiteiten in de klasse langslopen en als deze niet in een tweedimensionale array voorkomt, de waardes hierin schrijven.
Maar hoe ik het ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
Op dit moment heb ik de volgende methode (waarbij Consults de betreffende klasse is en overview de array waar de unieke activitetien in moeten komen te staan:
Code:
private void filterUniqueConsults(ArrayList<Consult> cons)
{
String[][] overview = new String[cons.size()][3];
int counter = 0;
for(Consult item : cons)
{
boolean exist = false;
//Elk object minuten, beschrijving en aantal consulten ophalen.
long minutes = (item.getEndTime().getTime() - item.getStartTime().getTime()) / 1000 / 60;
String discription = item.getDiscription();
int amountConsults = item.getAmountConsults();
//System.out.println("From class: " + minutes + " " + discription + " " + amountConsults);
System.out.println(cons.size());
System.out.println(overview.length);
for(int i=0;i<overview.length;i++)
{
if(overview[i][0] == discription && overview[i][1] == String.valueOf(minutes) && overview[i][2] == String.valueOf(amountConsults))
{
exist = true;
}
else
{
exist = false;
}
}
if(exist == false)
{
System.out.println("exist = false");
overview[counter][0] = item.getDiscription();
overview[counter][1] = String.valueOf(minutes);
overview[counter][2] = String.valueOf(item.getAmountConsults());
}
//System.out.printf("Overview: " + overview[counter][0] + " " + overview[counter][1] + " " + overview[counter][2] + " " + "%n");
//Array teruggeven.
counter++;
}
}
Iemand enig idee waar het fout gaat :s
Alvast bedankt