Tweemaal MovieClip met dezelfde acties

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0140

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Hallo,

Ik wil twee keer eenzelfde movieClip in mijn scene hebben staan die dezelfde acties aannemen.
Ik benoem beide movieclips als "myMovieClip", maar alleen de laatste movieclip die ik zo benoem wil de actie aannemen. Kan iemand mij helpen?

Stukje code:
Code:
myMovieClip.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onClick);
function onClick(event:MouseEvent):void
{
     //Mijn functie werkt hier goed
}

Ik heb ook al geprobeerd om met de functies loop en addChild meerdere malen eenzelfde MovieClip te krijgen met dezelfde instancename. Namelijk met deze code:
Code:
var i = 0;
while (i++ < 9)
{
	myMovieClip.x = (i*50)
	myMovieClip.y = 450-((i-1)*50)
	myMovieClip.name = "field"+i;
	addChild(myMovieClip);
}
Dit is ook al niet gelukt. Na een halve dag zoeken naar het antwoord ben ik er zelf nog niet uit en vraag jullie hulp.

Alvast bedankt, gast0140.

Is mijn vraag niet goed gesteld, of is de vraag wel goed gesteld en weet niemand hier een antwoord voor.
Kan er a.u.b iemand reageren of die de vraag op zijn minst begrijpt. Ik wil graag op mijn project verder kunnen.

gast0140

EDIT:
Ik wil alle 55 kijkers hartelijk bedanken voor NIETS doen. Dit forum geeft in mijn ogen geen oplossing op problemen.
Je vraagt: "Help mij", maar je krijgt vervolgens geen hulp!

Ondertussen heb ik op een andere manier het antwoord gevonden, dus zonder hulp van dit forum.
Door middel van de volgende regel had mijn probleem zo opgelost kunnen zijn, zo moeilijk was het niet voor de experts hier om even te reageren!
Code:
myMovieClip.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onClick);
addChild(myMovieClip);
De rede waarom ik het antwoord hier nu zelf neerzet is zodat andere programmeurs hier het antwoord kunnen vinden.

Ik denk dat het nu geen zin meer heeft om nieuwe problemen hier te posten, zolang ze alleen bekeken worden.
Als het wel zin zou hebben kan er dan iemand reageren dat het wel zo is?

gast0140

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan