tweetal vragen wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley5479

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Dag Lezers,

Ik heb een tweetal vragen betreffende mijn website die ik probeer te realiseren in wordpress.

Vraag 1.)
Ik heb een thema gedownload en deze gebruik ik nu.
Nu heb ik een aantal pagina's, maar daar moet uiteraard overal hetzelfde thema worden gebruikt.
Ik heb overal in de rechter kolom een aantal widgets staan. Nu moeten deze widgets ook terugkomen op mijn homepage.
Op dit moment staan de widgets op alle pagina's goed, ecchter niet op de homepage.
Ik krijg het niet voor elkaar. Wie kan me hier in ondersteunen.

Vraag 2.)
Als ik mijn site gebruik in de mobiele weergave dan kan ik de pagina's niet aanklikken.
Ik zie uiteraard wel mijn homepagina, maar verder dan dat kan ik niet gaan.
De 'button' die je normaal aanklikt op de mobiele websites om zo naar je vervolgpagina's te gaan werkt niet.
Waar kan dit aan liggen??
Bijgevoegd een afbeelding van zo'n button: mobile_menu_button.png

Het zal allemaal vast makkelijk op te lossen zijn, maar ik weet het ffkes niet.

Het gaat hierbij om de volgende site
(het is uiteraard nog een voorbeeld site)
www.campingdebiesterij.perfavore.nl

Groetjes Wesley

Laatst bewerkt:
Hoi,
wat het thema betreft: is het een responsive thema en waar heb je hem weg?
Is het een officiële wp thema, of heb je hem ergens gedownload waar je dat nou juist niet moet doen.

Tweede punt is de widgets. Ik weet niet hoe het gaat met dit thema, maar als je een zijkant (sidebar) hebt en je maakt verschillende widgets (dat kan), dan moet je wel aanvinken dat de standaard kan worden veranderd.
Hou je de standaard dan moet je even kijken op de pagina waar je een bericht maakt, en dan kijken op welke zijkant (sidebar) deze staat.

Wat je mobiel betreft: dat heeft dus te maken met of het thema een responsive thema is of niet. Is dat het niet, dan kan het zo maar zijn dat bepaalde zaken niet werken op een mobiel.
Je schrijft dat je de mobiele weergave aan zet als je op de site bent? Dat hoeft dan dus eigenlijk niet.

Het is best lastig om zo te zeggen waar het aan ligt als ik de achterkant van WP niet kan inzien. Maar ik hoop dat je met deze antwoorden al een eind kan komen.
En anders hoor ik het wel weer.

Edit:
ik zie het al, want ik heb geklikt op SG Window. (jammer dat dat zo in beeld staat :( )

Ik kom dan op de site van het thema en ik zie dat je er voor gekozen hebt om de berichten pagina NIET als hoofdpagina te gebruiken.
De hoofdpagina heeft geen zijkant (widget). Je pagina die je dus ingesteld hebt als homepage, daar moet je even aangeven welke zijkant (sidebar) je wilt gebruiken.

hier http://wpblogs.ru/themes/how-to-video-sg-window-theme/
hoe dit thema te gebruiken. Kan je ook vinden als je op SG Windows klikt ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt Femke

Hoi Femke,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben er ff mee aan het puzzelen geweest maar ik kom er gewoonweg niet uit.
Mijn homepage blijft anders ingesteld dan de verdere pagina's

Hoe krijg ik de sidebars en topbar in de homepage zoals op de andere pagina's?
En ik weet ook niet (wat je al zo leuk aangaf) hoe ik onder in mijn footer SG THEME weg kan halen.
Dus misschien ben ik te voorbarig geweest met het uitzoeken van het thema.

Of weet je misschien een ander goed thema die ik kan gebruiken voor een campingsite?
De bestaande website is gemaakt vanuit one.com hier biedt onze provider een standaard web-editor aan.

De bestaande website is www.campingdebiesterij.nlwww.campingdebiesterij.nl

Ik hoor graag van hoe ik het moet en kan aanpassen of misschien dat je anders me kunt helpen aan een ander goed thema voor onze campingsite.

Groetjes Wesley

En ik weet ook niet (wat je al zo leuk aangaf) hoe ik onder in mijn footer SG THEME weg kan halen.
Dat kan wel, maar heel vaak zijn makers van gratis thema's dan zo handig, dat als je het weghaalt, je website het niet meer doet.
Of te wel, je mag het gratis gebruiken maar je moet dan wel hun logo erin laten staan.

Bij One.com....is dat ook in WP gemaakt?
Dan zou ik als dat zo is, vandaar met importeren en exporteren gaan werken. Of je zet via ftp alles over naar je nieuwe hosting.
Zit je nog steeds bij one.com dan vraag ik mij af waarom je de website gaat vermaken?

Thema's zat die je gratis kan gebruiken en die dan niet zo opzichtig hun logo er in hebben staan.
Je kan ook thema's kopen, sommige zijn niet erg duur en daar kan je dan alles aan veranderen wat je wilt.

Het is dus zaak om toch eerst een thema naar keuze te installeren.
En wat dus heel belangrijk is: hoe is de huidige gemaakt. Is dat handmatig, of met een website-maker (een soort van sitebuilder) of via WP.
Dat laatste zou het mooiste zijn.

Die sidebar, tja. Je hebt van dat thema de homepage geen sidebar zag ik al. Jij hebt een pagina ingesteld als homepage (dus niet de berichtenpagina), heb ik dat goed gezien?
Daarom moet je dus kijken naar dat bericht/pagina welke sidebar je hebt aangevinkt. Of er is niets aan gevinkt en moet je dat zelf nog even doen.
Je vind dat dus waar je die tekst gemaakt hebt en dan rechts onderin/in het midden.

zie plaatje
Simple-Page-Sidebars-voorbeeld-1.jpg

Laatst bewerkt:
Jammer dat de TS niet meer gereageerd heeft. Dat gebeurd steeds vaker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan