Tweetalig formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schrikje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo
Ik heb een formulier waarvan de labels 2 talig moeten zijn. Dat ziet er rommelig en onrustig uit daarom zou ik het liefst bij elk label een ? plaatsen wat de engelse tekst weergeeft zodra de cursor/muis er op wordt gezet en wat automatisch verdwijnt als de curser er af gaat. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Heeft iemand een betere optie?
Alvast bedankt.

Ik heb wel eens een tweetalig formulier gemaakt, waarbij je dan wel twee tabellen moet hebben: een tabel met daarin de Usergegevens, en een veld Taal, en een tabel met de Labelteksten, en twee (al kan je er dan ook meer doen) talen. Bij het openen van het formulier kijk je dan naar de Taalinstelling van de gebruiker, en zet je de juiste labelteksten op de juiste labels bij het openen van het formulier. Als je in de tabel ook nog de formuliernaam zet, kun je een heel systeem bouwen, waarbij voor elk formulier de tekst in de juiste taal komt te staan bij elke gebruiker.

Hoi Michel,
Jou oplossing is helaas niet wat ik zoek. Het is afhankelijk van de klant welke taal ze nodig hebben. Vaak weten ze het meeste wel maar af en toe is er een geheugensteuntje nodig. Dan moeten ze dat onder handbereik hebben.

Wellicht bij het eigenschappenvenster - knopinfo de vertaling geven?

Jan

Als je het flexibeler wilt, kun je met een label met een vraagteken erin ook wel wat doen. Je moet dan twee muisacties programmeren: een voor het indrukken van de muisknop, en een voor het loslaten. Dan krijg je bijvoorbeeld zoiets:

Code:
Private Sub Bijschrift60_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    Me.Kaarthouder_Bijschrift.Caption = "Card holder"
End Sub

Private Sub Bijschrift60_MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    Me.Kaarthouder_Bijschrift.Caption = "Kaarthouder"
End Sub

Bij elk label waar je een vertaling wilt, zet je dus een nieuw label, waar je dan alleen een vraagteken in typt. En twee muisacties, die eerst de vertaling in het label zet, en bij loslaten de originele tekst.

Laatst bewerkt:
Hoi Michel OctaFisch,

Jou laatste oplossing is helemaal geweldig. Werkt perfect. Zo kunnen ze per label even kijken wat de Engelse variant is. Prima oplossing.
Hartstikke bedankt,

Groetjes Schrikje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan