Twijfel mbt upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik heb de volgende bestelling lopen voor een upgrade:

30j1hqo.jpg

Deze bestelling hangt op het moment nog door het niet voorradig zijn van enkele onderdelen.

Nu heb ik eigenlijk twijfel over 2 compenenten.

1) De videokaart. Is het raadzaam om deze te vervangen door de volgende:
http://www.cool-prices.nl/Producten..., PCI-E, DDR3 , dual DVI, HDCP) PV-T88P-YDF4

2) De CPU. Wat is nu eigenlijk beter, de bestelde Quad Core of de volgende Core 2 Duo:
http://www.cool-prices.nl/Producten...00 (S775, 2x3,16 GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)

Advies graag goed onderbouwd.

qua videokaart zou ik het bij je bestelling houden. tenminste als je voor het nieuwste wil gaan. het geheugen van je reeds bestelde is ddr4 en van die je twijfelt is ddr3. het is natuurlijk relatief , maar ddr4 is toch sneller dan 3.

maar waar wil je het voor gebruiken?

gewoon algemeen pctje of echt voor iets specefieks ?

DDR3 of DDR4 wil niets zeggen. In diverse benchmarks is zichtbaar dat de 8800GT de Ati ver achter zich laat.
Het gaat er niet om wat ik met de pc doe, het gaat er mij om dat ik 1x in de zoveel jaar geld uitgeef voor de pc, en dat wil ik nuttig hebben besteed.
Ik internet veel, game regelmatig, bewerk foto's enz. Dus ik doe letterlijk alles wat een pc moet kunnen.

Die processor is een prima keuze als je van alles en nog wat doet. De videokaart, daar zou ik even mee wachten:

De nieuwe mainstream videokaart uit nVidia's 9 serie, de 9600 GT, is voor het eerst in een Europese winkel verschenen. Duitsland heeft in dit geval de primeur.

In de pre-order lijst van een Duitse winkel zijn twee 9600 GT varianten opgenomen. De kaart werkend op de stock snelheden met 512MB geheugen kost op dit moment € 167 en de overclockte kaart kun je voor € 189 pre-orderen. Deze prijzen lijken wel wat aan de hoge kant: men verwacht dat, zodra de 9600 GT officieel gelanceerd wordt, de prijzen zullen dalen. Voor meer informatie over de 9600 GT kan dit bericht geraadpleegd worden

Misschien dat er prijsverschuiving komt.

Bron: http://www.hardware.info/nl-NL/news/#gJoW

Qua videokaart kan ik natuurlijk niet wachten, gezien de bestelling al loopt, dus zal uiterlijk maandag moeten beslissen.

Mbt de CPU heb ik mijn twijfels over een QuadCore gezien er, op Crysis na, geen enkel spel is die de quadcore volledig benut.

Alle huidige games draaien momenteel op 2 cores, dus op 2x2,4GHZ.
Daarentegen draait de C2D E8500 op 2x3,0GHZ. Wat natuurlijk een behoorlijk verschil is.

Ook zou de E8500 zeer makkelijk te clocken zijn op snelheden tot 4GHZ.

De QuadCore is daarentegen weer meer toekomstgericht.
Daarom mijn vraag wat verstandiger is, het heden of de toekomst.

Heden of toekomst?

Tja, wie zal het zeggen. We weten wat er is en dan zou een dualcore verstandig zijn. Het is maar de vraag of de toekomstige games/programma's ooit de quadcore in de volle breedte van het aanbod zal gaan ondersteunen, ze zéggen van wel (ze zeggen zoveel:o). Ik heb de q6600 en ben er zeer tevreden over, ik gebruik de computer voor allelei doeleinden en is niet specifiek een gamecomputer. Ik moet wel zeggen dat als de games/programma's de Qcore niet gaan ondersteunen ik mezelf een beetje "bekocht" zal gaan voelen. Desalwelteplus zou ik deze Qcore toch aanschaffen, hij doet in games echt niet veel onder dan de dualcore met ca. dezelfde aanschafprijs.

Wat de grafische kaart betreft, ik zou die Geforce nemen en dat kan ik niet echt onderbouwen maar is meer persoonlijke voorkeur.

Succes!

Laatst bewerkt:
Mbt de CPU heb ik mijn twijfels over een QuadCore gezien er, op Crysis na, geen enkel spel is die de quadcore volledig benut.

Zelfs crysis gebruikt er maar 2.

Alle huidige games draaien momenteel op 2 cores, dus op 2x2,4GHZ.
Daarentegen draait de C2D E8500 op 2x3,0GHZ. Wat natuurlijk een behoorlijk verschil is.

Huh?

Verder nog: Videokaart: HD3870, zeker de beste optie voor jou..
Quadcpu is nog niet aan te raden, tenzij je veel video dingetjes doet. Daar is het wel een uitblinker in.

Zelfs crysis gebruikt er maar 2.

Huh?

Verder nog: Videokaart: HD3870, zeker de beste optie voor jou..
Quadcpu is nog niet aan te raden, tenzij je veel video dingetjes doet. Daar is het wel een uitblinker in.

Hoezo de 3870 de beste optie voor mij? Voor iemand anders niet? :D

Zie "Mijn Systeem" wat de uiteindelijke samenstelling is geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan