Twijfel over processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Modag

Inventaris
Lid geworden
6 jan 2005
Hoi ,

Ik wil een nieuwe processor kopen nu zit ik te twijfelen tussen de Amd X2 4800 of de
Am2 amd 5000 .
Ik draai nu met een Amd 3700 939
Wat is volgens jullie de beste oplossing voor mijn twijfel?

Modag

Heeft die am2 geen andere socket?? Dan zou je ook een andere moederbord moeten kopen. Die amd x2 4800 heeft ook een socket 939 dan is het dus niet nodig een ander moederbord te kopen. Of was je wel van plan een ander moederbord erin te zetten?

Heeft die am2 geen andere socket?? Dan zou je ook een andere moederbord moeten kopen. Die amd x2 4800 heeft ook een socket 939 dan is het dus niet nodig een ander moederbord te kopen. Of was je wel van plan een ander moederbord erin te zetten?

Hoi,
Bedankt voor de snelle reactie ik weet dat ik een nieuw moederbord en geheugen moet kopen. Daar ligt nou ook mijn twijfel is het verschil qua prestaties zo groot dat ik dat er dat voor over heb.

Modag

Hier worden de beide sockets getest: http://pda.tweakers.net/?reviews/626

De AM2 is wel wat sneller maar is volgens mij de meerprijs voor een nieuw moederbord en geheugen niet echt waard. Ik zou het bij je huidige moederbord houden en een socket 939 processor kopen.

Hoi,

Bedankt voor het advies ik zal je raad opvolgen het is inderdaad op het ogenblik weinig verschillend maar in euro's scheelt het veel.

Modag

Hoi ,

Ik wil een nieuwe processor kopen nu zit ik te twijfelen tussen de Amd X2 4800 of de
Am2 amd 5000 .
Ik draai nu met een Amd 3700 939
Wat is volgens jullie de beste oplossing voor mijn twijfel?

Modag

am2 niet doen want die gaat eruit! je kan beter voor de amd x2 4800 gaan dan:D

AMD x2 4800 vs AMD 5000

Hoi

Even ter info, tot nu toe is een 939 moederbord sneller dan een AM2 moederbord, enigste voordeel van AM2 is het DDR2 geheugen en dat er nieuwe prosessors van op de markt komen en van 939 niet meer.
Verder heeft een AMD 4800 X2 939 Processor 2 x 1 MB cache level 2 geheugen en een AMD 5000 X2 AM2 Processor 2 x 512 kb, dit maakt het qua snelheid op een benchmark niet echt veel uit , veelal zijn de resultaten hetzelfde , soms wint de 5000.
Als ik een nieuw moederbord aan zou willen schaffen, dan zou ik voor de Intel Pentium Conroe 6700 gaan , veel sneller dan de FX62 en de 5000 van AMD en prijs ligt rond de 550.:thumb: Doe je dat niet dan is de 4800 van AMD de beste en goedkoopste keuze , rond de 250 euro

Groetjes
Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan