Twijfel over Samsung Galaxy Tab 3 10.1 WiFi 16GB / Asus Transformer Pad TF103, of ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik twijfel over de Samsung Galaxy Tab 3 10.1 WiFi 16GB, ASUS / Asus Transformer Pad TF103 of toch maar even wachten.

De Samsung Galaxy Tab 3 10.1 WiFi 16GB (zwart) wordt op dit moment gedumpt voor 238 euro - 50 euro cash-back bij aanschaf bepaalde zaken en heeft een dual care aan board.

Asus Transformer Pad TF103 Zwart + Qwerty-dock is wat duurder, geen cash-back bij bepaalde zaken, maar heeft wel een quad core aan board.

De Samung wordt gedumpt i.v.m. de nieuwkomer de Galaxy Tab4 en diverse andere opvolgers. De Asus is voor mij nieuw en bekend is dat veel aangekondigde tablets, ook met Windows, een behoorlijk stuk goedkoper op de markt worden gezet.

Een tablet met Windows 8 gaat meen ik straks voor minder dan 100 euro over de toonbank mits kleiner dan 9 inch, ik verwacht dat de grotere uitvoeringen niet erg veel duurder zullen zijn, want vanaf 9 inch moet er licentie kosten voor Windows 8 worden betaald. Dan liever met Windows 9, maar dat is een ander verhaal dat ergens in april 2015 gaat lopen.
 
tsja hier kunnen wij ook weinig mee.

wat vraag je nu precies? nu kopen en dan welke?

heb je er nu een nodig, of kan het even wachten. en welke OS wil je er op, je hebt het over windows maar bijv. de asus en samsung tab zijn android?

kun je even wachten en wil je windows dan moet je idd wachten tot die goedkoper zijn, wil je nu een tablet met android dan zou ik persoonlijk voor de asus gaan, die android versie vind ik beter in gebruik, maar de samsung is ook erg goed.
 
Het is inderdaad peren met bananen vergelijken, want appels doen in dit geval niet mee.

Ik ben bekend dat het één Android is en het andere Windows, waar het mij meer om gaat is als ik nu tot aanschaf over zal gaan, is dat dan de verouderde Samsung die op dit moment gedumpt wordt, of de Asus die volgens mij vrij nieuw is?

Samsung heeft zover mij bekend is al langer tablets op de markt, deze aanbieding met dual core.

Asus zie ik nu voor het eerst op de markt met een tablet, maar wel meteen met een quad core

Windows gaat naast andere aanbieders ook zelf tablets op de markt gooien met het Windows besturingssysteem.

Windows heeft aangekondigd met behoorlijk lage prijzen te komen, vanaf 99 euro zou er al een tablet zijn van net iets kleiner dan 9 inch i.v.m. kosteloos Windows patent, maar gezien 10 inch tegenwoordig wel gangbaarder is, valt het Windows software patent daar wel onder en weet ik nog geen kosten daarvan.

Wat wil ik ermee doen, ja, dat is denk ik een lastige vraag.

Ik denk dat ik eenvoudige zaken waarvoor ik niet een computer even snel voor hoef aan te zetten zal zijn, bijvoorbeeld e-mail checken, Skype, TV kijken via een stream wat ze tegenwoordig aanbieden, maar of internetbankieren op z'n ding wel zo slim is, dat weet ik niet. Het is voor allround bedoeld, niet voor ik zeg maar wat, videobewerking.

Wat mij wel makkelijk lijkt is dat er een toetsenbord aan te koppelen is, zo ook een muis en dergelijke voor als ik wat verder van huis ga en geen laptop van 17,3 inch wil rond slepen. Een 15,6 inch laptop zou nog kunnen, maar ik zie steeds meer mensen die een combinatie maken van een tablet en een toetsenbord die ze in elkaar klikken en dan is het erg plat en niet zo groot om mee te nemen.

Windows heeft kort geleden aangekondigd met Windows tablets te komen tegen zeer concurrerende prijzen, dus dat zet mij aan het twijfelen, ik ben niet zo systeem vastgebonden, echter moet ik niks van appels hebben, dat is een volledig gesloten systeem en veel te duur.
 
voor wat je ermee wilt doen volstaat een android tablet ruim. verouderd zegt meer dat iets er al langer is, niet dat het niet meer volstaat.

als je de app van je bank gebruikt kun je gewoon veilig op bankieren, android virussen bestaan amper.

de samsung is er inderdaad al langer dan de asus maar dat wil niet zeggen dat de asus meteen beter is.

over quad of dualcore kunnen we een lange discussie gaan voeren met zijn allen, ik zeg bijv. dat het geen verschil maakt, een ander kan zeggen dat het juist wel verschil maakt.


dus ik zou zeggen: koop lekker nu een tablet met android. en welke dat is lastiger want dat is een persoonlijk keus. van de keuzes die jij geeft zou ik voor de asus gaan.
 
En als je wil een tablet kopen met windows en je wilt een toetsenbord erbij.

Dan raad ik je deze aan:
ASUS TRANSFORMER BOOK T100

Het voordeel hiervan is is dat je een volledige versie van microsoft home and student meekrijgt erbij inbegrepen bij de prijs.

Dus dat scheelt wel veel. wat je bij die asus die jij noemde niet hebt.
Maar android is nog steeds goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan