Twijfel tussen Geforce 650 en 650 Ti

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentabee

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hallo ik wil graag een nieuwe videokaart maar wat raden jullie aan de Geforce 650 of de 650 Ti kwa prijs is er niet zoveel verschil maar is er kwa prestaties veel verschil?

Alvast Bedankt!

Hoi,

Qua prestatie zit de ti dus tussen de 650 en de 660 is dus een optie zie een review hier

@Stormbreaker volgens mijn vriend kan mijn moederbord alleen nvidea kaarten aan en geen AMD

@modag ja die link had ik al gezien

Dat is onzin, een moederbord met een PCIe x16 slot zal iedere moderne videokaart aankunnen, of die van AMD of van Nvidia is. Wat wel kan is dat de videokaart minder goed met de processor meewerkt, dit kan ontstaan met een Nvidia videokaart op een AMD processor. Maar andersom, een AMD kaart op een Intel processor, gaat prima.

Trouwens vergeten te vragen: wat zijn de verdere specs van je vriends computer? Want hij zal voor een dergelijke kaart als in dit topic over gesproken wordt een A-merk voeding nodig moeten hebben met een minimaal W van 450.

o oke bedankt volgens deze site is de Radeon HD 7850 beter behalve in Texel Rate.

350w maar er komt een 550w in want de huidige videokaart verbruikt 50w en de normale 650 gebruikt 64w en de 650 Ti en Radeon HD 7850 verbuiken over 100w!

thanks voor de links ik ben al een stuk wijzer! zal ik voor de overclock versie gaan of voor de normale?
nogmaals bedankt

edit:
ik zag dat de geheugenbus 256 is in de plaats van 128 maakt dat het verschil dat de 7850 betere prestaties geeft?

Laatst bewerkt:
Dit is de beste versie die je kunt nemen: http://azerty.nl/8-4360-559732/asus-gtx660-dc2t-2gd5-grafis.html
EDIT: daar is destijds bij Harware.info discussie over geweest, het is trouwens een 192-interface. Ja, het maakt verschil maar dit wordt weer gecompenseerd doordat de chip in de GTX 660 krachtiger is dan die in de HD 7850, vandaar ook dat de GTX 660 in de praktijk beter presteert.

bctande1 18 August 2012 03:00:16
The size of the memory interface width basically dictates the performance outputted from the 660Ti's GDDR5 VRAM (2GB). For each GB of VRAM, there is a 64-bit memory interface , which, when applied to the 660Ti, should equal to a 128-bit interface (2GB x 64-bit = 128-bit) , much less than the 660ti's ACTUAL 192-bit, and superior 670's 256-bit. HOWEVER NVIDIA made some tweaks here that allowed for a wider 192-bit interface.

Just for comparison

7850 and 7870 reference cards = 256-bit - 2GB of GDDR5

GTX 670 = 256-bit interface width

The 192-bit memory interface will limit Anti-Aliasing and Anistroscopic Filtering performance, and other eye-candy textures of the like, and will become even more constricting when you move to multi-monitor set-ups if utilizing the same AA and AF setting.

The card itself is fantastic, and has definitely shaken up the GPU competition, leaving the HD 7870s and 7850s in a tough spot, and becoming arguably the best value card on the market.

As far as graphic design, most high-end cards are more than sufficient to run any Video-rendering/3D-modeling software optimally, but if you want to be absolutely sure, you can go for the 350$ HD 7950, which offers a bit better performance than the 660ti at stock, but provides much more memory interface width (384-bit)
Bron: http://www.tomshardware.co.uk/forum/366168-33-tomshardware

Laatst bewerkt:
Je hebt de HD 7850 OC grofweg in twee editions: de 1 gb versie, die ik heb, en de 2 gb versie. De gb's geheugen merk je pas als je full HD gaat gamen, is hier meerdere keren opgemerkt. Wat is eigenlijk je budget voor de videokaart? Een HD 7850 OC van 1 gb heb je al vanaf €160.

maakt mij niks uit heb geen DVI meer :P

nog een vraagje is Corsair veel beter dan Cooler Master? want voor dezelfde prijs kan ik bij Cooler Master 100watt meer krijgen

Laatst bewerkt:
Corsair is op het ogenblik inderdaad veel beter dan Cooler Master in voedingen, het is in ieder geval een merk wat goede recensies ontvangt en veel werk verricht voor hardcore gamers. Vaste partners van Corsair zijn belangrijke computerwinkels zoals het bekende NCIX uit Canada (zie http://www.youtube.com/user/NCIXcom?feature=watch). Ik zou absoluut Corsair nemen.

Tussen welke voedingen twijfel je? Laatste heeft Hardware.info 43 voedingen getest, wellicht staan deze er tussen, dan moet je natuurlijk de beste geteste voeding nemen.

Die voeding zou ik ZEKER nemen, een goedkope voeding maar wel van een hele goede kwaliteit. Als je een nog betere voeding wilt betaal je veel meer terwijl dit al een hele goede is. Echt een beste koop dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan