Twijfel tussen twee videokaarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hallo,

Ik heb twijfels over welke videokaart voor mij het beste is, en ook na het lezen van allerlei artikelen over videokaarten, blijf ik met een vraag zitten.

Een maand of drie geleden heb ik jammer genoeg mijn 9800 pro kaart (128 MB DDR) naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Ik ben altijd zeer tevreden geweest met deze kaart, vooral omdat de doorvoersnelheid lekker hoog was. (256 bit)

Nu ben ik niet erg rijk, en omdat ik toch een videokaart nodig had, heb ik een nvidia 6200 kaart gekocht met 256 MB DDR2 geheugen erop, maar helaas met een doorvoersnelheid van maar 64 bit.

Nu kan ik voor 60,- een tweedehands 9800 pro kaart kopen, maar weet dus niet of dit de moeite waard is. Ik denk zelf, maar dat weet ik dus niet zeker dat de 9800 pro het van de 6200 wint, ondanks dat de 6200 een stuk nieuwer is. (doorvoersnelheid 256 bit vs. 64 bit)

Mijn vraag is dus of het zinvol is om toch weer voor de 9800 pro te gaan, of dat de nieuwere 6200 uiteindelijk beter is.

Het gaat dus puur om de vergelijking tussen de bovengenoemde kaarten, en ben zeker niet op zoek naar een nieuwe videokaart. Aanbevelingen voor een andere kaart zijn dus overbodig in dit geval.

Groetjes,

Mavaros

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan