Twijfel tussen videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Codyksp

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Best mensen :p,

Ik wil binnenkort een nieuwe PC halen en aangezien ik geen bakken met geld wil uitgeven twijfel ik tussen 3 videokaarten van mijn prijsbereik, ik wil graag weten welke beter is.

MSI NX8800GT-T2D1GE-OC 1024MB http://www.alternate.nl/html/builder/proddetail.html?showTecData=true&class=graphicscardPCIe&artno=JCXNL1&source2=needed#tecData

MSI NX8800 GTS OC Editie 512MB http://www.alternate.nl/html/builder/proddetail.html?showTecData=true&class=graphicscardPCIe&artno=JBXNLA&source2=needed#tecData

Asus EAH3870 TOP/G/HTDI 512MB http://www.alternate.nl/html/builder/proddetail.html?showTecData=true&class=graphicscardPCIe&artno=JBXVM3&source2=needed#tecData

Mijn voornaamste vraag is, maakt de extra 512MB veel uit? Aangezien die van 512 sneller zijn. Het is uiteraard voor een gaming PC minimaal voor games zoals age of conan op max settings (DX10), maar ook voor spellen die grafisch wat meer vragen.

De GeForce 8800 GTS is de beste kaart, gevolgd door de 8800 GT en de HD 3870 eindigt op de laatste plek. De kaarten in de GeForce 8 serie (in dit geval de 8800 GTS en de 8800 GT dus) zijn eigenlijk verouderde kaarten, de opvolgers in de GeForce 9 serie zijn of worden binnenkort gelanceerd. Maar, deze kaarten hebben nu wel een gunstig prijskaartje natuurlijk. Die 8800 GT van MSI is een overklokte versie, dat overklokken kun je in principe zelf ook doen. Voor alle kaarten geldt dat je een vergelijkbare kaart (zelfde kaart en GPU, maar ander merk en evt. iets andere kloksnelheden en koelers) voor minder geld kunt krijgen. Hoeveel wil je er aan uitgeven?

Het zijn bijde OC kaarten dus Overclocked, het probleem is dat de 8800GTS veel meer power heeft en in mijn ogen verder kan worden overgeklockt. en de 8800GT weer minder power heeft en snelheden maar wel weer meer geheugen:eek: Je zou er zelf niet veel van merken denk ik;)

Wat voor een spellen zou je willen spelen dan?:shocked:
Crysis op zijn max is toch meer power en OC nodig;)
Call of duty 4 haal je makkelijk met een 8800GT
En het aantal geheugen belangrijk :P?
En de vraag van MICHAEL4446 hoeveel wil je eraan uitgeven

Laatst bewerkt:
De GeForce 8800 GTS is de beste kaart, gevolgd door de 8800 GT en de HD 3870 eindigt op de laatste plek. De kaarten in de GeForce 8 serie (in dit geval de 8800 GTS en de 8800 GT dus) zijn eigenlijk verouderde kaarten, de opvolgers in de GeForce 9 serie zijn of worden binnenkort gelanceerd. Maar, deze kaarten hebben nu wel een gunstig prijskaartje natuurlijk. Die 8800 GT van MSI is een overklokte versie, dat overklokken kun je in principe zelf ook doen. Voor alle kaarten geldt dat je een vergelijkbare kaart (zelfde kaart en GPU, maar ander merk en evt. iets andere kloksnelheden en koelers) voor minder geld kunt krijgen. Hoeveel wil je er aan uitgeven?

ik geloof dat je de 8800 gtx bedoeld de gts scoor laager.
van het lijstje is de gts better.

Laatst bewerkt:
hey,

COD4 speel je al met een 8600GTS al op z'n hoogst ;)

als je spellen zoals Crysis wilt gaan spelen raad ik je togh iets extra's aan, zoals 8800GTX/ULTRA of de 9800GTX/GX2 of de ati 3870X2.

Ik bezit nu een 8800GT heb 'm flink overgeklokt naar 700/1750/1000 standaard was die 600/1500/900. Dankzij de overclock krijg ik 10 FPS meer in Crysis :D Speel nu op 1440X900 alles op Very High en krijg 30-40 FPS. Alleen als ik Anti Aliasing aanzet dan wordt het een ander verhaal gaat de boel haperen :(

Mijn advies neem daarom een betere kaart die ik je hierboven aangaf.

De kaarten die genoemd worden vallen in de prijs van €300 ongeveer, dat wil ik er liever niet aan uitgeven.

Ik geloof dat op het moment er geen spel is die zwaardere eisen stelt dan Crysis, dus in principe zou ik alle spellen max willen kunnen spelen behalve Crysis want die stelt nogal hele hoge eisen.

Mijn grootste vraag is, is het nuttig om een kaart van 1024MB te kopen of kan ik beter bij 512MB blijven? Hierbij moet er ook gedacht worden aan de toekomst.

Verder komt er gewoon in de PC 3GB DDR2-800 RAM en de AMD X2 6400+ met uiteraard een mobo die dat alles pakt :p.

In totaal zijn de kosten van de PC €1043. PC, scherm, toetsenbord, muis, speakers, alles erop en eraan. En meer dan dit wil ik ook graag niet uitgeven.

je moet GEEN 8800gt nemen met 1 gig geheugen want die is eigenlijk langzamer omdat die kaart nog steeds 256 geheugenbus heeft maar ik zou dan tog voor de 8800gts gaan en dan bijvoorbeeld die van club3d of die van xfx want die kosten zelfs nog minder als 200 euro:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan