Twijfel upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik vos

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Berichten
717
Hey,

Ik zit er aan te denken om mijn pc weer eens te upgraden. Flight Simulator X zou ik graag optimaal draaien. Best een aardig systeem om de komende jaren mee door te komen dus.

Ik lees erg veel berichten van mensen die upgraden, maar ik kom er toch niet uit.

Hieronder een link naar een Everest screenshot van mijn pc zoals die nu is.
http://img299.imageshack.us/img299/463/screenshot3ik.png

Ik houd sowieso:
- Monitor
- Speakers
- Muis + toetsenbord
- netwerkkaart
- harddisk maxtor 30gb
- harddisk maxtor 80gb

nieuw dus:
- moederbord
- processor
- videokaart


Vragen die ik heb:
1) Moet ik een losse geluidskaart kopen? ik kan me niet herinneren dat ik die nu een heb... zit dat standaard op het moederbord?

2) DualCore processor pakken of niet?
Ik wil wel zware games spelen, en tegelijk downloads aan, maar ik denk dat 1 processor dat ook wel aankan, niet?

3) Videokaarten snap ik werkelijk niets meer van.. je moet niet alleen meer kijken naar GHz blijkbaar??

4) Als je vind dat ik beter nog even kan wachten ook graag bericht!


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zit al de hele dag dit soort berichten van anderen te lezen :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
1) Moet ik een losse geluidskaart kopen? ik kan me niet herinneren dat ik die nu een heb... zit dat standaard op het moederbord?

een geluidskaart zit standaard op een moederbord maar je kan er voor kiezen voor een geluidskaart in de pci slot is mooier geluid

( even oftopic ) is die flightsim leuk en hoe draait die nu bij jouw
 
ontopic:

oke, dan zal ik toch eens kijken in mijn kast of ik niet zo'n kaart heb al, want het geluid is erg goed nu moet ik zeggen ;)


offtopic:
moeilijk te zeggen, ik heb het alleen op mijn laptop gedraaid even, omdat ik op mijn desktop geen XP heb :p (ik ben een zeer tevreden gebruiker van win2000)
ik had meteen alles maar minimaal gezet waardoor vliegtuigen nog maar uit 4 pixels bestonden in plaats van met prachtige kleuren en effecten.
Vandaar dus dat ik een nieuw systeem wil :rolleyes:
 
heb je zoiets in je pci slot

9302029.jpg


of heb je zoiets

c00318024.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik stop het kabeltje van de speakers in het moederbord volgens mij (onderste plaatje), geen extra kaart dus denk ik.

Ik kijk in de pc en zie:

moederbord met daarin 2 geheugenkaaartjes van 256mb DDR staat erop
Een grafische kaart (radeon 9200)
2 netwerkkaarten
1 stekker die twee extra usb ingangen levert
(en twee harde schijven en dvd-brander enzo ;))
 
Laatst bewerkt:
Ik wil:

Moederbord + Processor NIEUW Core2Duo of niet?
Harde schijven HOUDEN
Geheugen 2x 256mb HOUDEN
Geheugen 2x 1gb NIEUW (of 1 x 2gb wat is beter?/goedkoper?)
Grafische kaart NIEUW (of kan er een extra kaart bij? ik las iets van SLI ??
Monitor/toetsenbord/muis/speakers HOUDEN

Ook vind ik het belangrijk dat dit systeem in de toekomst wat uitbreidmogelijkheden heeft waardoor ik over 2 jaar geen compleet nieuwe hoef te kopen.
 
ik las net dat als je twee videokaarten samen wilt laten werken dat dit wel dezelfde moeten zijn...
Deze kaart gaat dan dus gewoon weg!

wat is dan beter, twee dezelfde videokaarten kopen en zo'n systeem dat dat accepteerd of 1 goede?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan