Twijfel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murrayz

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
AMD Phenom II X2 550
Gigabyte GA-MA770T-UD3P
OCZ 4GB DDR3 1333Mhz
Ati Radeon HD4850 (1024mb)
500GB Sata Harde-schijf
CD/DVD-Brander

Als er ooit nog een update zal zijn zal dat de processor (naar X4 955) zijn of misschien ooit de videokaart (zie ik tegen die tijd wel weer, misschien HD5770 als die voor mooi prijsje komt). Nu zit ik nog met deze keuzes:

Antec Sonata III ÓF Antec 300

met

Antec Earthwatts 500 Watt ÓF OCZ ModXtream Pro 500 Watt

Ik weet dat de Sonata III i.c.m. Earthwatts zuiniger en stiller is maar is dit dan ook de juiste keuze?

Zou je niet naar wat goedkopere behuizingen willen kijken? Als je voor de kast 60-100 euro uitgeeft, kun je minder uitgeven voor de rest van je systeem. Dat zou ik niet doen als ik jou was, omdat je budget al vrij laag is (als ik naar je onderdelen kijk).

Met de voedingen kan ik je niet helpen, want ik heb van beide geen review gelezen.

Prijs van de kast valt op zich wel mee in de Sonata III zit al een voeding.

Zou je niet naar wat goedkopere behuizingen willen kijken? Als je voor de kast 60-100 euro uitgeeft, kun je minder uitgeven voor de rest van je systeem. Dat zou ik niet doen als ik jou was, omdat je budget al vrij laag is (als ik naar je onderdelen kijk).

Met de voedingen kan ik je niet helpen, want ik heb van beide geen review gelezen.

Volgens degene waarbij ik de computer samenstel kan ik beter voor de Antec 300 gaan i.c.m. de OCZ ModXStream 500. Meer futuregericht en in de aanbieding (jaja zegtie) :p

Koop dit met 499,-. Is dit een goede deal heb jij (of iemand anders) een betere site of zaak waar ik een betere prijs/kwaliteit verhouding kan samenstellen? Bedankt voor de antwoorden! :thumb:

als je dit setje voor 500 euro kunt krijgen zou ik dat zeker doen als dat bij iemand is in de buurt, heb even in pricewatch gekeken, maar goedkoper ga je het niet krijgen.. wat is trouwens de reden dat je kiest voor die processor? wil je zwaar gaan overclocken?

pricewatch link

als je dit setje voor 500 euro kunt krijgen zou ik dat zeker doen als dat bij iemand is in de buurt, heb even in pricewatch gekeken, maar goedkoper ga je het niet krijgen.. wat is trouwens de reden dat je kiest voor die processor? wil je zwaar gaan overclocken?

pricewatch link

Neem die processor omdat ie goed is voor het moment, als ik dan wil upgraden hoef ik alleen processor te doen en als ik zwaarder wil gamen (of geld overheb - maar dat komt nooit voor) een andere videokaart kan halen. Als ik betere processor neem moet ik bezuinigen op voeding, kast en naar DDR2 gaan om binnen m'n budget te blijven. Als iemand beter systeem weet hoor ik het graag hoor.

Ik doe aan lichte beeldbewerking, gamen, beetje multitasken en Microsoft Office programma's. Er komt Windows 7 (64bit) op. Budget is 520,-

Laatst bewerkt door een moderator:
Wist je dat je bij die processor een kans hebt om hem te unlocken? Er zijn 2 cores uitgeschakeld om dat die te zwak waren. Maar omdat AMD nu ook echt AMD Phenom X2's maakt is er een kans dat je hem kan unlocken tot een X4.

Wist je dat je bij die processor een kans hebt om hem te unlocken? Er zijn 2 cores uitgeschakeld om dat die te zwak waren. Maar omdat AMD nu ook echt AMD Phenom X2's maakt is er een kans dat je hem kan unlocken tot een X4.

Een keer raden waarom er een moederbord met een B750 chip inzit :rolleyes:

Is alleen met moederborden met die chip mogelijk, noujah met die is het het makkelijkst om in ACC te komen. Beetje research gedaan en wordt over het algemeen erg goed gedaan, voltage etc stabiel, vaak ook nog is overgeklokt tot 3.8ghz (dat ga ik dan weer niet doen). AMD heeft wel halverwege 2009 wel gezegd dat ze een microchip willen invoeren zodat dit niet meer gedaan kan worden maar kon daarover niks vinden voor de rest dus is een klein gokje :)

Kan ook zeer makkelijk met het bij Azerty verkrijgbare MSI moederbord met de 760 chip. Zit zelfs een functie in de bios in waarbij je ze kan inschakelen. Piece of cake.

Welk moederbord is dat precies? Heb de computer nog niet besteld want wacht op mijn loon van deze maand. Wil het zo makkelijk mogelijk hebben natuurlijk, ben niet zo van in het bios *****n.

Heb jij ervaring met het uitschakelen van cores? Is wel handig als ik bij iemand terecht kan indien het niet lukt ;)

http://www.azerty.nl/producten/prod...ata-300-raid-esata-gigabit-ethernet-vide.html

Dat moederbord ;) Heb er geen ervaring mee, maar als je dit doorleest:

http://forums.vr-zone.com/overclocking-bazaar/513201-msi-760gm-e51-m-atx-am3-mobo.html hier staat een uitleg op hoe je het moet doen,

If u're trying ur luck to unlock ur cpu's extra cores,
this is what you do on this board(a recap).

In bios set unlock CPU core to : "Enabled".
Advanced clock Calibration tp : "Auto"
Save and exit.

Daarna natuurlijk wat benchmarks laten lopen en kijken of het stabiel draait.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan