twin ontvanger => twin LNB??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik wil graag een nieuwe decoder/ontvanger gaan aanschaffen voor de satelliet.Nu heb ik mijn zinnen gezet op een een twin ontvanger met een harddisk er in.Dit is dus een decoder met intern een dubbele ontvanger zodat ik tv kan kijken en een verschillend kanaal tegelijk kan opnemen op de HD.
Ik krijg echter maar geen duidelijkheid over de manier waarop dit wordt aangesloten.Wordt het signaal intern verdeeld naar de 2 ontvangers of moet er een dubbele kabel vanaf de LNB worden aangesloten??

Een twin-ontvanger (of dubbele tuner) wordt bijna altijd door 1 inkomend antenne signaal gevoed. Maar misschien heb je een merk/type? Kunnen we even kijken.

Ik las een stukje over PVR(personal video recorder)waarin werd gesteld dat hiervoor wel een twin LNB aanwezig moest zijn.
Ik zat zelf te kijken naar een topfield pvr 4000 (nadeel is weer dat er geen USB of netwerk aansluiting op zit om de programma's over te zetten naar een pc.)

Volgens mij heb je de mogelijkheid om 2 lnb's aan te sluiten, maar die heb je volgens mij niet nodig om de twee ingebouwde tuners van signaal te voorzien.

Ik heb het allemaal nog eens goed door gekeken,maar het blijft mij allemaal veel te beperkt.Ik houd dus ook de gewone HD recorder erbij,dan maar 1 kanaal tegelijk opnemen.

Wanneer je satelliet TV hebt moet enorm investeren alvorens je een beetje fatsoenlijk kunt TV kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan