.txt bestand in array zetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo. Ik ben een programma aan het maken voor woordjes te leren en nu ben ik aan gekomen bij de functie om de woordjes te overhoren. Ik heb gehoord dat ik de woordjes moet laden en dan in een array zetten. En dan ze laten overhoren vanuit de array, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen... Hij moet vanaf de 4de van het .txt bestand in de array zetten. En dan moet er een label staan waar het woord staat wat die gene in het Nederlands moet schrijven en daarnaast een textbox waar die gene het woord in het Nederlands moet opschrijven - Maikel van Haaren.

Waarom vb.net?

Ik heb gehoord dat ik de woordjes moet laden en dan in een array zetten
Waarom 'moeten'? Is het een schoolopdracht of iets dergelijks?

Je zou eerst het hele bestand kunnen inlezen, en zo bepalen hoeveel woordjes er in je array komen te staan. Maak vervolgens de array zo groot als het aantal woordjes en lees opnieuw het bestand in. Plaats vervolgens elk woord in de array.

Maak een 2-dimensionale array van, waarbij je bijvoorbeeld de 1e dimensie gebruikt voor de Nederlandse woordjes en de 2e dimensie voor de Franse woordjes.

Ik heb nog geen ervaring met dit... aub wat meer hulp?:)

Ik wil je best helpen, maar dan wel graag wat meer antwoorden (zie mijn eerdere reactie). Zoals "Moet je echt vb.net gebruiken?"

Ik heb Visual Basic 2008 Express Edition, is dat VB.NET?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan