txt bestand invoeren in adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

manta

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Ik zit hier met een txt bestand met 300 e-mailadressen. Nou wil ik deze gegevens zo makkelijk mogelijk in outlook importeren, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb het een en ander gelezen over het maken van een CSV file in excel, maar wat zeggen jullie?

Ik heb geen ervaring met excel,maar ik zie deze vraag al een tijdje staan en het schiet niet echt op wat antwoorden betreft :(

1.Hoe ziet dat txt bestand eruit.Voorbeeldje graag.
2.Moet je die adressen allemaal in excel typen?
Zoja,ik heb een testje met txt en csv bestanden gedaan,t.a.v. van imorteren in Outlook Express en wellicht kan veel gedaan worden met kopiëren en plakken.

Greetz

Mwah hij staat er net 5 uurtjes op, ik verwachtte ook niet dat er zo 1,2,3 iemand is die mij zo specifiek kan helpen.

Maargoed ik leg het even verder uit:
Een of andere pipo heeft bij die mensen een "backup" gemaakt van het adresboek, maar dat niet gewoon gedaan via WAB, maar er een txt bestand van gemaakt. In dat tekstbestand staat nu voor ieder contact de naam, op de volgende regel het emailadres en in de regel daarna eventuele extra's.

Eventueel kan ik de tekstfile natuurlijk wel zo editten dat ik alleen de mailadressen over hou, wel even een werkje, maargoed dan zijn de 300 adressen er tenminste nog.

Laatst bewerkt:
Testje leverde de volgende info op.
Als je een Adres boek exporteerd als *.csv bestand,dan ziet het er als volgt uit in kladblok.

Naam;E-mailadres;Adres thuis;Plaats thuis;Postcode thuis;Provincie thuis;Land/regio thuis;Telefoon thuis;Adres werk;Plaats werk;Postcode werk;Provincie werk;Land/regio werk;Telefoon werk;Bedrijf;Functie
Email-adressen.door @ mod.verwijderd.nl
Er staat 14x een ; achter het e-mailadres,maar die zijn niet perse nodig ;)

Het kan dus ook zo.

Naam;E-mailadres;Adres thuis;Plaats thuis;Postcode thuis;Provincie thuis;Land/regio thuis;Telefoon thuis;Adres werk;Plaats werk;Postcode werk;Provincie werk;Land/regio werk;Telefoon werk;Bedrijf;Functie

Een dergelijk bestand is wellicht makkelijk te doen met kopiëren en plakken.
Als je dit bestand vervolgens opslaat met de extentie .csv,dan kun je het zo importeren in Outlook Express.

Open daar de adressen,waar meer info over is,door er dubbel op te klikken en voer dan de rest in.

Denk er dus om dat deze tekst er aan het begin in staat.

Als je het Adres boek daarna weer als *.csv bestand exporteerd,dan staan die 14x ; er autom. weer achter.

Voor exporteren en importeren als *.csv bestand zie

http://support.microsoft.com/kb/270670/nl

Greetz

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg, dit ga ik testen :)

Laatst aangepast door Paul-RT : Vandaag om 00:21.
Dank voor je bezorgdheid Paul-RT,maar uiteraard waren de mail-adressen in m'n post "verzonnen" adressen :p

Maar ik besef nu wel :o ,dat ik dat beter even had kunnen melden,sorry en dank voor je oplettendheid :thumb:

Greetz wanderer.

@manta

Ik zit vanochtend een adressen bestand (.wab) te recoveren van m'n buurman en bij het openen van de daarvan gemaakte .csv-file,merkte ik een verschil met het begin van het bestand :confused:

Ik gaf in m'n eerdere post de volgende tekst,

In deze file staat er,

Voornaam;Achternaam;Middelste naam;Naam;Bijnaam;E-mailadres;Adres thuis;Plaats thuis;Postcode thuis;Provincie thuis;Land/regio thuis;Telefoon thuis;Fax thuis;Mobiele telefoon;Persoonlijke webpagina;Adres werk;Plaats werk;Postcode werk;Provincie werk;Land/regio werk;Zakelijke webpagina;Telefoon werk;Fax werk;Semafoon;Bedrijf;Functie;Afdeling;Kantoorlocatie;Aantekeningen

Waarschijnlijk zit het verschil,in de manier hoe de info in het Adress Book is ingevoerd.Ik kan daar tenminste geen andere reden voor bedenken.

Mocht je,ingeval je iets met de eerder gegeven info wilde gaan doen,daar problemen mee ondervinden,pas dan de tekst gewoon aan om te zien of dat dan wel werkt.

Je kunt ook eens bekijken wat er voor tekst er verschijnt,als jijzelf een e-mail adres aanmaakt,waarbij je alle mogelijkheden die er zijn invult ;)

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan