txt bestand invoeren in adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

manta

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Ik zit hier met een txt bestand met 300 e-mailadressen. Nou wil ik deze gegevens zo makkelijk mogelijk in outlook importeren, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb het een en ander gelezen over het maken van een CSV file in excel, maar wat zeggen jullie?

Ik heb geen ervaring met excel,maar ik zie deze vraag al een tijdje staan en het schiet niet echt op wat antwoorden betreft :(

1.Hoe ziet dat txt bestand eruit.Voorbeeldje graag.
2.Moet je die adressen allemaal in excel typen?
Zoja,ik heb een testje met txt en csv bestanden gedaan,t.a.v. van imorteren in Outlook Express en wellicht kan veel gedaan worden met kopiëren en plakken.

Greetz

Mwah hij staat er net 5 uurtjes op, ik verwachtte ook niet dat er zo 1,2,3 iemand is die mij zo specifiek kan helpen.

Maargoed ik leg het even verder uit:
Een of andere pipo heeft bij die mensen een "backup" gemaakt van het adresboek, maar dat niet gewoon gedaan via WAB, maar er een txt bestand van gemaakt. In dat tekstbestand staat nu voor ieder contact de naam, op de volgende regel het emailadres en in de regel daarna eventuele extra's.

Eventueel kan ik de tekstfile natuurlijk wel zo editten dat ik alleen de mailadressen over hou, wel even een werkje, maargoed dan zijn de 300 adressen er tenminste nog.

Laatst bewerkt:
Testje leverde de volgende info op.
Als je een Adres boek exporteerd als *.csv bestand,dan ziet het er als volgt uit in kladblok.

Naam;E-mailadres;Adres thuis;Plaats thuis;Postcode thuis;Provincie thuis;Land/regio thuis;Telefoon thuis;Adres werk;Plaats werk;Postcode werk;Provincie werk;Land/regio werk;Telefoon werk;Bedrijf;Functie
Email-adressen.door @ mod.verwijderd.nl
Er staat 14x een ; achter het e-mailadres,maar die zijn niet perse nodig ;)

Het kan dus ook zo.