TXT bestand uitlezen en inhoud verzenden per mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

koalabreda

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2009
Berichten
19
Beste allemaal,

op mijn website is het mogelijk om per ideal te betalen. Nadat er betaald is, wordt de ingevulde informatie opgeslagen op de server in een TXT bestand. Vervolgens is het de bedoeling dat de persoon die betaald heeft een bevestiging in het scherm te zien krijgt en er een mail verstuurd wordt naar mijn emailadres met de ingevulde gegevens (zoals opgeslagen in het TXT bestand).

Hiervoor heeft ooit iemand een scriptje gemaakt voor mij maar sinds kort werkt het laatste deel niet meer. :confused: Ik snap niet wat er fout gaat. Iemand miss een oplossing?

PHP:
$filename = "trans".$transactionID;
		$file = fopen($filename, 'r');
		while (!feof ($file)) 
			{
			$buffer = fgets($file, 4096);
			$debLines[] = $buffer;
			}
		fclose($file);
		print("<pre>");
		print("<br><font class=\"tekst\">Uw betaling is ontvangen in dossier: <b>".$debLines[2]."</b></font>");
		print("</pre>");
		$to = "mijnemail@gmail.com"; /*Dit is het e-mail adres*/
		$subject = "Betaling gedaan voor dossier ".$debLines[2]; /*Hier staat het onderwerp */
		$message =	"Er is een betaling gedaan van € ".$debLines[12].
					"\ndossier: ".$debLines[2].
					"achternaam: ".$debLines[4].
					"postcode: ".$debLines[6].
					"huisnummer: ".$debLines[8]; /*Dit is de tekst*/
		$from = "naam"; /*Dit is de afzender*/
		$headers = "From: $from";
		mail($to,$subject,$message,$headers);

De eerste regel, waarin de variabele $filename bepaalt wordt, heb ik gecontroleerd en werkt.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt. :)
 
De laatste regel in dit script stuurt de mail. De mail komt dus niet meer aan? Als er helemaal geen mail aankomt dan ligt het probleem waarschijnlijk aan je mail server instellingen. Als er een kapotte mail aankomt, wat staat er dan in?
 
Bedankt voor het meedenken Frats.
Ik krijg helemaal geen mail, sterker nog er is na de betaling niet eens een bevestiging op het scherm te zien.
Daarom denk ik dat het fout gaat bij het stukje waarin het bestand gelezen en de informatie eruitgehaald wordt:

PHP:
$file = fopen($filename, 'r');
        while (!feof ($file)) 
            {
            $buffer = fgets($file, 4096);
            $debLines[] = $buffer;
            }
        fclose($file);

De map waarin het bestand staat heeft CHMOD777 dus daar kan het ook niet aan liggen. Snap er niks van...
 
Gezien er geen conditionals staan om dit stukje zie ik een paar mogelijkheden...

- Misschien is er ergens een Fatal error, heb je volledige error reporting aanstaan?
- Het zou ook kunnen dat deze file nooit aangeroepen wordt, werkt het doorsturen van de betaling naar de nieuwe pagina wel? (Zet een debug echo bovenaan de pagina en kijk of je die te zien krijgt)
- Dit is niet de hele file en het probleem zit in een ander stuk

Als je niks te zien krijgt dan moet het script stoppen met werken voor de print, maar ik zie niks daar staan wat een fatal kan veroorzaken... hoogstens een paar warnings maar dan moet je nog steeds het bedankje zien.
 
Moet er achter je filename niet .".txt", als het een tekstbestandje is?
 
Mijn excusses, het is geen txt bestand. Dat denk ik iedere keer omdat ik het open met kladblok :p Het bestand heeft geen extensie.

Maar ik heb het werkende en dat alleen maar door de volgende code:
PHP:
print("<pre>");
print("<br><font class=\"tekst\">Uw betaling is ontvangen in dossier: <b>".$debLines[2]."</b></font>");
print("</pre>");
te vervangen door:
PHP:
print("Uw betaling van <b>€".$debLines[12]."</b> ten bate van dossiernummer <b>".$debLines[2]."</b> is succesvol ontvangen.<br /><br />Bedankt voor uw betaling.");

Schiet mij maar lek... Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan