txt bestanden niet zichtbaar voorbeeldvenster Verkenner Win 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

janluc

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
53
Word, Excel en Pdf bestanden worden in het voorbeeldvenster van Verkenner Win 11 weergegeven, maar txt bestanden niet (meer). Txt bestanden zijn gekoppeld aan Kladblok.
Weet iemand een oplossing? Dank alvast!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie suggesties, ik ga ze uitproberen en laat weten wat de uitkomst is.
 
Ik heb alle suggesties geprobeerd, maar helaas zonder resultaat . Net ook nog gekeken of het hielp om txt bestanden aan Word te koppelen (omdat *docx bestanden wel in het voorbeeldvenster verschijnen), maar ook dat gaf geen soelaas.
 
Stap 1:
Zorg ervoor dat u de optie 'Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen' uitschakelt in de mapopties in Windows Verkenner.

A. Open Windows Verkenner.
B. Klik op Organiseren en selecteer vervolgens 'Map- en zoekopties'.
C. Klik in het venster Mapopties op het tabblad Weergave.
D. Schakel nu onder Bestanden en mappen de optie 'Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen' uit

Stap 2:
1. Open Mapopties
2. Klik op het tabblad Weergave.
3. Vink het vakje 'Toon voorbeeldhandlers in voorbeeldvenster' aan.
OPMERKING: Als u dit uitschakelt, wordt het voorbeeldvenster niet verwijderd, maar er is geen voorbeeld van het bestand in het voorbeeldvenster. Het zal gewoon leeg zijn.
4. Klik op OK.

Heb je de laatste updates? Heb je een sfc /scannow gedaan?

De belangrijkste stap is echter om met de rechtermuisknop op een willekeurig .txt-bestand te klikken en "Openen met" te selecteren > Standaardprogramma kiezen... en vervolgens in het nieuwe dialoogvenster Kladblok te kiezen en het vakje aan te vinken om dit uw standaardprogramma te maken. txt-viewer en "OK" uit het dialoogvenster

Mogelijkheden? Internet?

Find a .txt file
Right click it
Select "Open with..." --> "Choose another app"
Scroll down and select "More Apps" on the popup
Select "Look for another app on this PC..."
Find and select notepad++.exe


Create a dummy file with the extension you wish to default to your program. The file can be empty.
Right click on the dummy file and select Properties.
On the General tab there is a section that states: Type of file: Opens with and a button that says . Click Change.
How do you want to open files from now on? Choose .
Scroll to the bottom and select Go to C:\Program Files (x86)\Notepad++ and select and select
Close Properties and your done!
 
Laatst bewerkt:
Beste Senso,

Dank, ik heb alles wat je noemt gedaan, maar toch staat er nog steeds "Geen voorbeeld beschikbaar" in het voorbeeldvenster.
En echt alleen bij .txt bestanden. Alle andere, pdf, .doc, .xlsx, png, jpg en zelfs .bat en .reg bestanden verschijnen daar wel.
 
Zijn de extensies van bestanden zichtbaar? Controleer of er .txt staat en niet ._txt

Download de zoekmachine Everything bij VoidTools, loop het menu even na en noem een kladblokbestand met de extensie txt bijvoorbeeld 12345 en typ 12345 in de zoekmachinebalk en vink onder Weergave > Voorvertoning aan en kijk of het daar wel werkt. Everthing is duizend maal beter, sneller en handiger!

Heb je wel een chkdsk /f gedaan?
Staat onder Standaard-apps per bestandstype kiezen wel bij .txt Kladblok?
 
Laatst bewerkt:
Zijn de extensies van bestanden zichtbaar? Controleer of er .txt staat en niet ._txt Gedaan

Download de zoekmachine Everything bij VoidTools, loop het menu even na en noem een kladblokbestand met de extensie txt bijvoorbeeld 12345 en typ 12345 in de zoekmachinebalk en vink onder Weergave > Voorvertoning aan en kijk of het daar wel werkt. Everthing is duizend maal beter, sneller en handiger! Everything laat bij mij ook geen txt bestanden in voorvertoning zien, ook geen office bestanden, alleen pdf wel

Heb je wel een chkdsk /f gedaan? JA
Staat onder Standaard-apps per bestandstype kiezen wel bij .txt Kladblok? Ja
 
Hallo Senso,

Dank voor je volharding. Ik ga naar de register instellingen kijken, hierbij alvast een txt bestand waarbij in het voorbeeld venster verschijnt "Geen voorbeeld beschikbaar".

Groet, Jan-Luc
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.txt
    14 bytes · Weergaven: 13
Gelukt! In het register twee tekenreekswaardes toegevoegd, "Content Type" en "PerceivedType", zie de bijlage.

Heel veel dank!

Groet, Jan-Luc
 

Bijlagen

  • Oplossing.png
    Oplossing.png
    17,1 KB · Weergaven: 23
Mooi zo!:thumb: Ik gebruik altijd oploskoffie.;)
 
:D

Trouwens, na de aanpassing bleken ineens Word en Excel bestanden niet meer zichtbaar in het voorbeeldvenster. Maar dat was met de kennis die ik nu heb eenvoudig opgelost.

Groet, Jan-Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan