• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Txt-file automatisch inladen in een sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloosen

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
In een complexe excel file wil ik graag in een bepaalde sheet (bijv. sheet input) een txt file inlezen dmv een druk op een knop. Deze txt-file staat bijv. op loactie c:\temp\x.txt. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lijkt erop dat excel de gegevens steeds in de verkeerde sheet plakt. Overigens moet de txt file nog 'gedelimited' worden bij het inladen met een tab en een |.

Thnx alvast!

Zet je macroreorder eens aan en voer dan het gehele traject (inclusief sheet selecteren) nog eens uit en bekijk daarna de opgenomen code.
Door de macro daarna opnieuw te starten moet het proces automatisch lopen, alleen steeds je txt-bestandje vervangen.

Beste Cloosen,

Je kunt ook via Data - Externe gegevens ophalen - Tekstbestand importeren een koppeling maken tussen excel een een tekstbestand. Als dat tekstbestand bijgewerkt is met nieuwe gegevens, dan hoef je alleen maar op bijwerken te klikken in de menubalk.

Groeten,

Richard

Gaat mis bij wisselen sheets

Het gaat mis bij het wisselen van de sheets in de macro. Dit scipt heb ik:

' inplakken Macro
' Macro recorded 28-3-2006 by cloosenb

Sheets("2969").Select
With ActiveSheet.QueryTables.Add(Connection:="TEXT;C:\temp\2969.txt", _
Destination:=Range("A1"))
.Name = "2969"
.FieldNames = True
.RowNumbers = False
.FillAdjacentFormulas = False
.PreserveFormatting = True
.RefreshOnFileOpen = False
.RefreshStyle = xlInsertDeleteCells
.SavePassword = False
.SaveData = True
.AdjustColumnWidth = True
.RefreshPeriod = 0
.TextFilePromptOnRefresh = False
.TextFilePlatform = 437
.TextFileStartRow = 1
.TextFileParseType = xlDelimited
.TextFileTextQualifier = xlTextQualifierDoubleQuote
.TextFileConsecutiveDelimiter = False
.TextFileTabDelimiter = True
.TextFileSemicolonDelimiter = False
.TextFileCommaDelimiter = False
.TextFileSpaceDelimiter = False
.TextFileColumnDataTypes = Array(1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, _
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1 _
, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1)
.TextFileTrailingMinusNumbers = True
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With
Sheets("OVERVIEW").Select

End Sub

----------- Dit is een onderdeel van het gehele script

Wat nu gebeurt is dat ik de melding krijg:

The destination range is not on the same worksheet that the Query table is being creatd on.

Dat wil ik ook niet; ik wil op de overview page staan (sheet 1 zeg maar), vervolgens in sheet 2 gegevens plakken en dan weer terug naar sheet 1 (zodat sheet 2 uiteindelijk defintief verborgen kan blijven).

Kunnen jullie mij svp verder helpen..?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan