txtlabel op formulier dmv caption invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Beste Helper,

ik heb een formulier met meerdere labels waarop dmv caption de labels gevuld worden met info vanuit een cel op een sheet.

dit gebeurt op deze manier
Code:
Me.lblO30.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("O30").Value, 0)
Deze code werkt perfect. Er staat ook werkelijk een waarde in cel O30.

echter de code
Code:
Me.lblKOU.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("E73").Value, 0)
Werkt niet. Het enige verschil met bovenstaande is dat cel E73 gevuld word dmv vert.zoeken
Code:
=VERT.ZOEKEN(koelzoek;koelissendata;2)

in dit geval krijg ik (FOUT 13 , TYPEN KOMEN NIET MET ELKAAR OVEREEN)

Hoe zou ik dit wel werkend kunnen krijgen

Vergelijk de eigenschappen van O30 en E73 eens. Zorg dat E73 gelijk is aan O30 wat betreft die eigenschappen.

Beste Edmoor,

Ik heb de cel eigenschappen bekeken en inderdaad Cel E73 heeft eigenschap standaard en O30 is een getal. Nadat ik E73 ook de eigen getal heb gemaakt blijft de foutmelding. Het is echter geen getal maar tekst wat door vert.zoeken in de caption naar de lbl moet worden geprojecteerd.

Dus alles wat ik in een sheet uitreken en via een caption in een lbl word perfect verwerkt behalve de vert.zoeken resultaten met tekst.
wat nu?

even ter verduidelijking
Code:
        Me.lblO89.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("O89").Value, 0)
        Me.lblO82.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("O82").Value, 0)
        Me.lblO71.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("O71").Value, 0)
        Me.lblO48.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("O48").Value, 0)
        Me.lblO40.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("O40").Value, 0)
        Me.lblO30.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("O30").Value, 0)
        Me.lblVRU.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("vru").Value, 2)
        Me.lblVKOU.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("vkou").Value, 2)
        Me.lblVKAU.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("vkau").Value, 2)
        Me.lblVRI.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("vri").Value, 2)
        Me.lblVKOI.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("vkoi").Value, 2)
        Me.lblVKAI.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("vkai").Value, 2)
        Me.lblRoosterUIT.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("E83").Value, 0)
        Me.lblRoosterIn.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("E42").Value, 0)
        Me.lblKOU.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("E73").Value, 0)
        Me.lblKOI.Caption = Round(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("E83").Value, 0)

Ik denk dat het iets is met de value want het gaat om de laatste vier regels die dus niet werken en het zijn dan ook de enigen regels die met vert.zoeken worden gevuld in .

gr Martin

Laatst bewerkt:
Plaats je document eens, of een voorbeeld er van. Dan zijn we er gauw genoeg achter.

Tekst kun je natuurlijk nooit afronden; dat kan alleen bij getallen. Maak er eens dit van:
Code:
        Me.lblKOI.Caption = Round(Val(Worksheets("AIRFLOW 1 SET").Range("E83").Value), 0)

Sorry Edmoor het bestand is gewoon te groot.
Ik zou het dol graag naar je toe zenden. Zodat je inzicht kan krijg wat voor rare programmeer sprongen sommige sukkels kunnen maken om iets werkbaar te krijgen.

Ik heb ieder geval de code van Octafish getest en mijn VBA loopt niet vast. Alleen de uitkomst op de lbl is niet wat in de cel staat. ik krijg nl. een 0 op de lbl te zien te zien.

Code:
lblKOI.Caption = sheets("AIRFLOW 1 SET").Range("E83")

Dank jullie wel Heren,

Ik kan weer verder sporten. De code van SNB werkt.

Groetjes Martin

Gedachteloos kopiëren maakt meer kapot dan je lief is ... ;)

Probeer de 'oplossing' te begrijpen voor je verdergaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan