type aanduidingen processors

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Berichten
837
Ik zoek informatie over de nieuwe type aanduidingen die worden gebruikt voor de processors.

Wat houd het allemaal in en wat is de snelheid ervan enz. enz.

Voorbeeld: je hebt nu Centrino - M en weet ik wat nog meer.
Maar ik snap de aanduidingen niet, hoe snel is nu een 1.7Ghz Centrino
[heb gehoort dat als je de oude standaard gebruikt deze vergelijkbaar is met een Pentium IV 3.2Ghz.]

Is er een site [in het nederlands het liefst] die uitleg geeft over hoe en wat is]
Zowel voor AMD als Intel.

Heb al gezocht met google maar kan niets vinden.

Bedankt voor de hulp in deze.
 
Veel uitleg over processors en hun specs vind je hier wel engels helaas. Of hier
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de links, ik heb daar wel wat aan, maar ik kan nergens zien of vergelijken wat het in de oude situatie deed.

Als ik 1.7Ghz lees bij een Centrino dan lees ik 1700Mhz en dat is in mijn ogen een stuk langzamer dan de P4 3.4 Ghz socket A die ik nu heb, maar dat is dus niet waar,hij komt heel dicht in de buurt van die 3.4Ghz.

Maar hoe kan ik dit nu zien dat dat zo is,het staat nergens vermeld dat die net zo snel is.
En dat is wat ik zoek,een vergelijkings tabel naar de oude in mijn ogen makkelijk te begrijpen manier van aangeven hoe snel iets is.

Maar toch bedankt voor de info
 
Je wilt appels met peren vergelijken, mag hoor, maar je schiet er zo weinig mee op.

Ook staart iedereen zich blind op die gigaherztsjes, maar de snelheid van een computer is van meer dingen afhankelijk, chipset, cachegeheugen van de proc, moederbord, geheugensnelheid, de cas, de hoeveelheid mb'tjes, de fsb, de belangrijkste factor, en niet te vergeten het langzaamste onderdeel, de harde schijf.
 
Had er geen idee van dat dat appels met peren vergelijken is.
Sorry voor dat ik niet alles weet.
Dat het afhankelijk is van andere factoren weet ik.

Snap alleen de hele overgang niet.En dat probeer ik te begrijpen.
Knap van jou dat jij dus wel begrijpt /weet dat een 1.7Ghz [nu] te vergelijken is met een 3.2 Ghz [oud]
Vraag me af of iedereen dat weet

Hier gaat dus een slotje op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan