Type safety: Unchecked cast from Object to comparable

Status
Niet open voor verdere reacties.

MouNtant

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Berichten
42
Hallo all,

In mij code komt deze if statement voor:
Code:
if(((Comparable<Comparable<Object>>) src[p]).compareTo((Comparable<Object>) src[q] ) <= 0 )

Deze werkt prima en doet wat hij moet doen, maar er staat wel een vervelend geel lijntje onder ^^. Ik wil graag alle code helemaal goed hebben, maar ik begrijp dit niet.

Hij geeft zoals de titel al zegt een Uncheck cast. Weet iemand hoe ik dit dan wel moet checken?

Gr ~Mount
 
Mmmm k, Ik begrijp het nog niet helemaal. Ik werk zelf ook met een compiler die soms wel is hints kan geven. Hij gaf dit als beste optie. Het werkt namelijk ook gewoon als ik het Comparable maak. Ik heb deze error wel al enige keer gehad. Vooral in java

gr ~Mount
 
tsjah als je er heilig van overtuigt bent dat het werkt en het niet fout kan gaan kan je altijd de annotation suppres warning gebruiken maar dat lijkt mij niet echt een optie voor je. Ik kan je hier helaas niet verder mee helpen aangezien ik zoiets nog niet eerder heb meegemaakt. Probeer het anders eens op stackoverflow als er geen andere mensen reageren.
 
Je vergelijkt twee sources met een comparable .. misschien kun je gebruik maken van equals?

if(src[p].equals(src[q]))
{
//code
}

Ik begrijp daarnaast niet hoe je een vergelijking in een getal, namelijk 0, kan stoppen.
Een vergelijking lijkt me namelijk een boolean.
 
Het zijn object dus ik dacht en volgens mij moet je dan compare to gebruike. Met die getallen kijk ik wat er terug komt

gr Mount
 
Oh ik snap je! Ik ga het proberen ;), moet soon ingeleverd worden dus kijk wel of het lukt zo niet kan het geen kwaad. Het is geen error, dus de code werkt

gr Mount
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan