Types geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Types flash-geheugen

Ik vermoed dat ik in mijn toestel zowel MMC als SD geheugenkaartjes kan steken. Wat is nu het verschil tussen SD en MMC?? Het enige verschil dat ik zie is dat SD duurder is.

Laatst bewerkt:
Het verschil zit 'm erin, dat je de data op een SD-kaartje kunt beveiligen (vandaar dus Secure Digital!) en op een MMC niet.
SD-kaartjes zijn nieuwer dan MMC-kaartjes en lijken meer gepusht te worden nu. Heb je een toestel/apparaat geschikt voor SD-kaarten, dan passen MMC-kaarten er over het algemeen gewoon in. Andersom (dus dan praten we over een wat ouder apparaat geschikt voor MMC-kaarten) zou 't weleens niet kunnen werken.

Ikzelf gebruik beide kaartjes zonder problemen.

Interessant. Mijn fototoestel is ook geschikt voor beiden. Maar wat hout die 'beveiliging' precies in?

Hier een beschrijving die ik heb gevonden over SD-kaartjes:

Bewaar je muziek, beelden, tekst, enz. veilig op een Secure Digital (SD) Kaart. De SD kaart is een uiterst veilige flash geheugenkaart op postzegel formaat. De SD kaart is gezamenlijk ontwikkeld door Matsu****a Electronic (bekend om zijn Panasonic merkartikelen), Sandisk en Toshiba.

Cryptografische beveiliging voor data met copyright, gebaseerd op in de praktijk bewezen beveiligingsconcepten van DVD audio.

Hoge overdrachtssnelheid voor copy/download functie.

Hoge opslagcapaciteit.

Schuifje voor beveiliging van de opgeslagen data.

Beveiligingsniveau voldoet zowel aan de huidige als aan de toekomstige richtlijnen van de SDMI (Secure Digital Music Initiative).

Het schijnt 'm dus te zitten in die beveiliing voor data met copyright, lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan