typlagg/explorer lagg/ lagg in games

Status
Niet open voor verdere reacties.

reAaa

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
mijn explorer lagged eigenlijk met alles. als ik aan het typen ben dan komen de letters bv pas later tevoorschijn, ook nu gebeurt het als ik aan het typen ben. waar kan dit eventueel aan liggen? ik heb gisteren mijn PC geformatteerd en vandaag alle drivers van mn moederbord en videokaart geinstalleerd. ook heb ik t getest in cs, wanneer ik loop hapert ie soms en maakt mn computer zo'n piepgeluid 2 keer en dan kan ik weer een tijd lopen. daarna weer 0.5 seconde lag/haperen. erg irritant dit, iemand een oplossing?

ik heb gisteren mijn PC geformatteerd en vandaag alle drivers van mn moederbord en videokaart geinstalleerd. ook heb ik t getest in cs

Die test vertelt je dat je het niet goed geinstalleerd hebt, controleer alle drivers of ze de laatste versie zijn. En controleer via menu start -> uitvoeren -> type devmgmt.msc of er in de hardwarelijst geen vermeldingen in geel of rood aanwezig zijn.

Kom je er dan nog niet uit, dan kan je nog met menu start -> uitvoeren -> type msinfo32 kijken bij onderdelen -> probleemapparatuur

Wat daar vermeld wordt is niet of niet juist geinstalleerd. :thumb:

hartstikke bedankt voor je reactie, maar ik heb ervoor gekozen om nog maar een keer mijn C te formatteren, er stond tenslotte toch niet veel op aangezien ik m gister ook al had geformatteerd kon deze keer formatteren er ook nog wel bij. ik haat t gwn als je een computer gebruikt en er van die dingen zijn die maar half werken, vandaar dat ik maar gwn de simpelste optie heb gekozen om te formatteren.

nog een vraag, is het verstandig om nu mijn C schijf te partitioneren m.b.v. Partition Magic. zodat ik Windows op 1 partitie heb, en alle programma's enz op een aparte partitie? hoe groot zal ik deze partitie maken aangezien windows een X-minimum GB's nodig heeft om goed te functioneren. ik dacht aan zo'n 30 GB voor de windows partitie, want daar komt namelijk nog msn ontvangen bestanden bij enzz.

nog een vraag, is het verstandig om nu mijn C schijf te partitioneren m.b.v. Partition Magic. zodat ik Windows op 1 partitie heb, en alle programma's enz op een aparte partitie? hoe groot zal ik deze partitie maken aangezien windows een X-minimum GB's nodig heeft om goed te functioneren. ik dacht aan zo'n 30 GB voor de windows partitie, want daar komt namelijk nog msn ontvangen bestanden bij enzz.

30 GB is wel ruim genomen aangezien je de map "Mijn Documenten" gewoon op een andere partitie kan zetten. 10 GB voor windows + drivers is voldoende. Tenzij je programma's gebruikt die heel veel tijdelijke bestanden op je windows schijf opslaan.

Het ligt er een beetje aan hoeveel schijfruimte je hebt. En hoe je het wilt gebruiken. Ik heb mijn partitieverdeling als volgt:

50 GB voor windows + tools / utilities van al mijn hardware en dingen als FTP server + openoffice en alles waarvan ik vind dat het bij herinstallatie op mijn PC hoort. Hier heb ik backup van gemaakt en getest en kan ik in 1 x herinstalleren.
100 GB programmapartitie + virtual machines
100 GB games + tijdelijke opslag van FRAPS-avi en Videocamera-avi
250 GB "mijn documenten"

heb twee harde schijven

1: maxtor 160GB
2: Seagate 300 GB

heb tot nu toe alleen een C (maxtor) en een D(Seagate).

ik ga denk ik mijn D partitioneren in een deel Video/muziek/data.

ik kan evt mijn C schijf ook in tweeën delen, dan bv 15 GB voor windows, en dan de rest gewoon voor programma's/games/mijndocu's.

heb twee harde schijven

1: maxtor 160GB
2: Seagate 300 GB

heb tot nu toe alleen een C (maxtor) en een D(Seagate).

ik ga denk ik mijn D partitioneren in een deel Video/muziek/data.

ik kan evt mijn C schijf ook in tweeën delen, dan bv 15 GB voor windows, en dan de rest gewoon voor programma's/games/mijndocu's.

Als je 2 fysieke harddisken hebt, kan je het beste zorgen dat wat je niet kwijt wilt raken als je systeemschijf crasht op de 2e staat.

Dus zorg dat je "Mijn Documenten" op de 2e fysieke harddisk komen te staan. Direct na installatie klik je met rechtermuis op de "mijn documenten" map en kies je eigenschappen, dan kan je nieuwe locatie aangeven. Dan wordt het gelijk binnen windows door de programma's ook gekend als de juist mijn documenten locatie voor bestanden.

Maak ook een 5 GB partitie aan op je 2e fysieke harddisk, alleen voor je wisselbestand, dat voorkomt fragmentatie van je systeemschijf en verbeterd performance.

Doe al je verdere installaties in ieder geval op fysieke harddisk 1

Als je 2 fysieke harddisken hebt, kan je het beste zorgen dat wat je niet kwijt wilt raken als je systeemschijf crasht op de 2e staat.

Dus zorg dat je "Mijn Documenten" op de 2e fysieke harddisk komen te staan. Direct na installatie klik je met rechtermuis op de "mijn documenten" map en kies je eigenschappen, dan kan je nieuwe locatie aangeven. Dan wordt het gelijk binnen windows door de programma's ook gekend als de juist mijn documenten locatie voor bestanden.

Maak ook een 5 GB partitie aan op je 2e fysieke harddisk, alleen voor je wisselbestand, dat voorkomt fragmentatie van je systeemschijf en verbeterd performance.

Doe al je verdere installaties in ieder geval op fysieke harddisk 1
ik neem aan dat dit gedaan kan worden binnen het programma partition magic? en btw het vormt toch geen probleem dat ik ga partitioneren als er al bestanden op mn 2e harde schijf staan. meer in de zin van, ik raak ze toch niet kwijt als ik ze partitioneer met partition magic?

ik neem aan dat dit gedaan kan worden binnen het programma partition magic? en btw het vormt toch geen probleem dat ik ga partitioneren als er al bestanden op mn 2e harde schijf staan. meer in de zin van, ik raak ze toch niet kwijt als ik ze partitioneer met partition magic?

Ik werk zelf nooit met PM, windows voldoet goed in het maken van parititie, maar onder windows betekent een schijf herpartitioneren dat je data eraan gaat. PM kan dacht ik wel partitiegroottes aanpassen als er data op de schijf staat, maar dit is niet optimaal in vergelijk met een nieuwe schone indeling.

Dus voor je met PM gaat rommelen, wacht even tot iemand die wel ervaring hiermee heeft wat aanwijzingen geeft. Of maak eerst een gedegen backup, dan kan je niks gebeuren (soweiso niet onverstandig natuurlijk).

Ik werk zelf nooit met PM, windows voldoet goed in het maken van parititie, maar onder windows betekent een schijf herpartitioneren dat je data eraan gaat. PM kan dacht ik wel partitiegroottes aanpassen als er data op de schijf staat, maar dit is niet optimaal in vergelijk met een nieuwe schone indeling.

Dus voor je met PM gaat rommelen, wacht even tot iemand die wel ervaring hiermee heeft wat aanwijzingen geeft. Of maak eerst een gedegen backup, dan kan je niks gebeuren (soweiso niet onverstandig natuurlijk).

klopt, ik reserveer binnekort 10 DVD"s voor mijn muziekbestanden, die vind ik het belangrijkste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan