typo3

Status
Niet open voor verdere reacties.

moonlight1

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Hoi allemaal,

ik wil graag hetvolgende :

online een bestaande website beheren.
mijn website bijv :www.webdesigner-moonlight.nl

wat als enigste moet kunnen : tekst aanpassen.
meer mag, maar hoeft echt niet.

nu zag ik typo 3.
kan iemand mij uit leggen, als ik dit heb gedownload hoe het dan moet ?
ik heb ergens een handleiding gevonden maar daar kom ik dus niet uit.

of weet iemand anders een heel simpe CMS scriptje waar je alleen tekst bij aan kan passen bijvoorbeeld ?of wil iemand die maken voor mij voor een bepaald bedrag ??

en nog een vraag : als iemand die voor mij maakt, dat je alleen tekst aan kan passen, kan ik dit script dan in meerdere websites gebruiken ?

typo3 CMS

Hoi,

Je maakt een erg goede keuze om dit in Typo3 te doen.

Je heb alle mogelijkheden om meerdere websites en zelfs met meerdere domeinnamen te onderdhouden vanuit één systeem.
Met alle invoeg toepassingen kunnen je klanten zelf de site bouwen met de door jou voor geprogrameerde templates en noem maar op wat je mogelijk en wenselijk wenst.

Er zit een grote maar aan typo3, je leert het niet in een dag en ook niet in een week.
Het vraagt een grote zelf studie en veel geduld, tevens moet je kennis nemen van TypoScript.
Er zijn goede handleidingen te vinden op http://typo3.org/ en bekijk zeker de video's eens die er van zijn ( http://typo3.org/documentation/videos/ )

Op de nieuws groepen van typo3 vind je de meeste antwoorden wel die je nodig bent

Ik werk zelf ook met typo3 en vind het geweldig maar na twee jaar blijf ik me nog steeds verrassen over sommige dingen.

Tevens moet een goede provider hebben die typo3 ook kan hosten voor een acceptabel bedrag. De meeste providers willen wel maar verslikken zich eruit eindelijk toch in.

Samengevat : voor wat jij wilt is Typo3 een goede keuze maar verkijk je niet op de tijd investering om het allemaal draaiende te krijgen. Maar eenmaal goed geconfigureerd is het bijhouden van de sites een peuleschil geworden.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan