U.ata..!?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sheep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheep

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Hoi,

Ik wil een nieuwe HD kopen. En volgens mij kan mijn moederbord max. 133 hebben. (zie link voor mijn moederbord)

http://www.intel.com/products/motherboard/d845gvsr/index.htm

Nu heb ik denk ik een goede aanbieding gehad. Namelijk een Western Digital 200GB (WD-2000JB)... Bij Romedia zeggen ze dat de HD een interface heeft van 100 --> U.ATA..

Wat is U.ATA? Is dat gewoon het zelfde als (S)ATA... Werkt dat op mijn moederbord.

Alvast bedankt voor de moeite..

Grtz.

Sheep

Ultra ATA= U.ATA en kan zo te zien op jou moederbord.
Two IDE interfaces with Ultra DMA 33 and ATA-66/100 support
Bron: jou link.

Serial-ATA(SATA) is totaal iets anders.

Laatst bewerkt:
Ok..

Dus U.ATA = Ultra DMA

En een U.ATA met interface 100 kan op mijn moederbord.

Begrijp niet helemaal waar je dat aan kan zien.

Thanks for the effort.

Grtz.

De info haal ik uit jou link, maar maximaal kan je moederbord ATA-100 aan en niet 133.;)(zie de quote die ik plaatste)

Das vreemd...

Volgens Everest is dat me moederbord, maar ik heb nu een goed werkende ATA 133...

Grtz.

Dat kan kloppen het zal alleen op ATA-100 werken, of er moet inmiddels een Bios update geweest zijn, die zorgt dat ATA-133 volledig ondersteund wordt.

Ok.. Dat wist ik niet...

Dus ik kan er ook prima een 150 HD in doen, die werkt dan alleen gewoon op 100.

Of is dat af te raden?

Zal ook even een bios update doen..

Nogmaals dank voor de feedback..

Grtz

Zolang je geen problemen hebt, raad ik je een Bios update af. Asl het verkeerd gaat werkt er niets meer.

Dit snap ik even niet:
ik vermoed dat je nu het een en ander door elkaar aan het halen bent.

Hoi,

Een paar dagen geleden heb ik hier ook zo'n soort vraag gesteld.

Als je een ATA-133 schijf hebt, en jouw moederbord ondersteunt maar tot ATA-100,
dan zal de HDD in everest wel als ATA-133 worden aangegeven, maar 1 regeltje lager staat de daadwerkelijke snelheid. (Zal in jouw geval dan 100 moeten zijn.) Het is dus gewoon backwards compatible.(AGP slot kan dit ook, 8X ->4X, maar dat is alleen even als idee.)

Je haald In een eerdere post een en ander door elkaar.

Je hebt snelheid(ATA-66,100,133) en je hebt de grootte van een harde schijf. De grootte van HDD is van een wat minder belang voor deze vraag denk ik.

Ik heb nieuwe chipsetdrivers gedownload, en bij mij draaien de harde schijven nu op de verwachte instelling. Je zou dus eens kunnen kijken op de site van de moederbord fabrikant, en daar even moeten checken of er inderdaad updates van chipset en/of bios is.(Zie posts van CRASH)

Als alles naar wens draait, dan zou ik ook gewoon lekker alles laten zoals het nu is. Denk je dat het beter kan, dan is het dus een jacht op goede drivers, en dan heb je nog altijd geen garantie dat alles wel snel draait.

Dit is de link van mijn vraag. Welliswaar voor AMD en VIA, maar misschien kan je hier ook nog wat mee.

http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=249742

Sheep zei:

Waarschijnlijk bedoel je met 150 HD een SATA HD, die is niet te gebruiken op een ata/ide aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan