U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Goedemorgen,

Helaas val ik van het ene in het andere probleem, eerst een probleem met thumb-files, en nu weer een machtiging :mad:

Ik wil een bestand kopieren van mijn HDD naar de cloud, maar krijg de melding 'U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren'.

Gelukkig vond ik een antwoord op 'Helpmij.nl' (dacht ik) https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/807454-Kan-bestanden-niet-meer-openen-kopiëren

De uitleg is fantastisch mooi uitgewerkt, daar hou ik echt van.

Alleen in mijn situatie (ik heb regelmatig van die uitzonderlijke situaties :D) staat het tabblad 'owner' er niet tussen. Daarom kom ik hier niet mee verder, en zou het fijn vinden als daar nog een makkelijke uitzondering voor is.

Groeten, Tino

Zelf heb ik Windows 11, dan gaat het zo.

klik met rechts op het bestand
Klik op "Meer opties" => Eigenschappen (bij Win10 klik je direct op Eigenschappen)
Ga naar tabblad Beveiliging
Klik op knop Geavanceerd
Boven in niuewe poput staat de Eigenaar (de owner)
Klik op linkje "Wijzigen"
Vul in: Administrators en klik op "Namen controleren".
Klik op OK => OK => OK

Laatst bewerkt:
Hoi Bron,

Ik heb het uitgeprobeerd zoals je aangeeft, maar het werkt helaas niet. Kan het zijn dat de cloud-aanbieder het tegenhoud? Als ik het bestand naar mijn bureaublad kopieer, gaat dat zonder probleem. Maar zelfs vanaf mijn bureaublad naar mijn cloud-omgeving krijg ik dezelfde melding. Jouw optie was overigens in Windows 10 ook nog mogelijk. Bedankt.

Groeten, Tino

Moeilijk te zeggen maar het lijkt er inderdaad op dat je niet gemachtigd bent voor het wegschrijven van bestanden in de cloud omgeving, of niet gemachtigd bent voor de betreffende map in de cloud (bijv. map staat op alleen-lezen).

Bedankt voor de moeite, het betrof een bestand dat op mijn harde schijf stond, maar nog niet in mijn cloud-backup. Ik wil dat dit gelijk is aan elkaar, en je zou kunnen zeggen dat het zonder problemen ook naar de cloud gekopieerd zou moeten worden, zonder dat ik uberhaupt eerst hoef uit te zoeken hoe of wat. Maar door dit soort drempels, kom ik helaas niet eens toe aan andere dingen die ik wil doen.
Het bestand bleek iets te zijn van een softwareprogramma, dat ik waarschijnlijk toch niet meer ga gebruiken, dus ik heb het verwijderd. Daarmee heb ik mijn probleem op dit moment opgelost, in de hoop het niet vaker tegen te komen.

Dit ticket mag dus dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan