U bent niet gemachtigd om ... te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

1234evi

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2014
Ik probeer al heel lang een programma verwijderen, gewoon zoals iedereen dat denk ik doet; configuratiescherm, programma's, en dan 'verwijderen'. Echter, wanneer ik dit probeer bij het programma dat ik wil verwijderen, krijg ik de melding 'U bent niet gemachtigd om ... te verwijderen. Neem contact op met de systeembeheerder.' Maar ook als administrator krijg ik het er niet af.
Ik heb ondertussen de map van het programma al lang verwijderd, maar nog steeds kan ik het niet verwijderen.

Kan iemand mij helpen dit programma te verwijderen? Ik gebruik windows 7.

Hallo 123evi,

Dit is op te lossen via CMD.

Directory (map) verwijderen.

Test in C:\ = rd/s/q C:\Test
Samples in D:\ = rd/s/q D:\Samples

Bestand verwijderen.

Test.exe in C:\ = del/s/q C:\Test.exe
Sample.exe in D:\ = del/s/q D:\Sample.exe

Mocht je er niet aan uit komen er bestaat ook nog een programmatje Unlocker (download)

Hoor het wel als het gelukt is.

Groet,
Webjee

Wil zelf ook bijgeven :D

Met LockHunter lukt je zeer zeker verwijderen ( kijk even onder screenshot's ! ) maar moet ik je wel vertellen als je LockHunter gebruikt, dat je iets wat je kwijt wil echt en voor 100% zeker bent dat je dat wil ...:(;)

ScreenShot026.jpg ScreenShot025.jpg

LockHunter -->> http://lockhunter.com/

Andere manier en bijna dezelfde is dat je ook zeker verwijderen alles kan met Remove on Reboot Shell Extension ( kijk onder screenshot ! ) ..

ScreenShot027.jpg

Remove on Reboot KLIK -->>http://www.softpedia.com/progDownload/Remove-on-Reboot-Shell-Extension-Download-11973.html

Allebei zijn ze gratis en 200% betrouwbaar ( gebruik zelf al jaaaaren :D ! )

@webjee zou je misschien stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dat doe? Ik kom er zelf niet echt uit :). Ik snap hoe ik cmd moet openen maar daarna loop ik vast.

Je moet even de beveiliging aanpassen.

• Open Windows Explorer (gewoon bestanden e.d.)
  • Ga naar de plek waar het bestand staat
  • Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> tabblad Beveiliging -> Bewerken -> Kies je account -> vink 'Volledig beheer' aan.

Staat je account er niet tussen, volg dan deze stappen:
  • Klik bij de accounts op Toevoegen -> Geavanceerd... -> Nu zoeken
  • Selecteer je account
  • Druk op OK tot je weer terug bent bij 'Machtigingen voor ...'
  • Vink 'Volledig beheer' aan
  • Druk op OK
  • Verwijder het bestand.

Als er een melding komt, klik op 'Doorgaan'.
Nu komt er waarschijnlijk een popup met wat keuzes, kies 'Alles negeren'.

Het bestand is verwijderd, en staat in de Prullenbak.

Ik hoop dat dit heeft gewerkt.

Laatst bewerkt:
Het bestand staat niet meer op mijn computer. Ik weet ook niet hoe dat precies zit, maar hij staat nog wel in mijn lijst met programma's, waar ik hem dus niet uit krijg.

Ga eens rondneuzen in C:\Program Files en C:\Program Files (x86)
Misschien dat daar nog bestanden ervan staan?

Download CCleaner en daar kun je de waarde verwijderen en dan ben je er ook vanaf.

Heb ik al gedaan, alles is eraf. CCleaner heb ik ook al gebruikt.

Dan kan die niet meer bij programma's staan is bijna onmogelijk.

Of het is een fiks virus... probeer eens een virusscan

In CCleaner krijg ik de popup als ik het programma wil verwijderen: Error: 5 - Toegang geweigerd.

Wat je nog kunt proberen is:

• Start
  • Typ cmd.exe, rechtermuisknop 'Als administrator uitvoeren' (belangrijk!)
  • Typ dit in: net user administrator /active:yes

Je bent nu Super Admin. Probeer het bestand nog eens te verwijderen.

LET OP!!! Zet Super Admin na gebruik weer UIT! Programma's krijgen ook alle toegang, en zo krijg je makkelijk virussen!
uitzetten gaat op dezelfde manier, maar dan net user administrator /active:no

Gewoon kijk maar in taakbeheer of wat van Sims actief is en die daar uitschakelen of stoppen, je kan wel ( als je dat doet ! ) dan of via die klein tooltjes Sims verwijderen ( 100% kan ! ) of je moet naar geïnstalleerde Sims map toe gaan en ook gewoon nog-eens machtigingen handmatig veranderen ( en niet weer zeggen al gedaan of al geprobeerd ! :( ) ...

Ga maar naar Sims Hoofd-map en klik rechte-muis kant op vervolgens eigenschappen / beveiliging / geavanceerd / machtigingen wijzigen / ALS je ziet een enige keer dat daar staat NIET Overgenomen dan wis je alles wat je zien kan, ongeacht of daar rest volledig beheer staat ! !

Dan moet je onder klein vierkantje Overneembare Machtigingen van het bovenliggende object opnemen aan vinken ! en op Toepassen klikken !
Automatisch zal je standaard alle machtigingen terug zoals die hoort krijgen ...En doe je met Sims map vervolgens wat je mee wil ...

Maar net zoals ik zei ( ben zeer zeker dat je met mijn tooltjes NIET gedaan hebt ! ) een achter een Sims ( of een achter ander ) bestand of map kaan je aanwijzen en via LockHunter na her-start van je PC verwijderen ...
Er zijn andere manieren ook ( via lock hunter bedoel ik ! ) maar misschien vertel ik je wel nog als je me overtuigt dat je die manier had wel uitgeprobeerd wat ik je vertelde ... :D

P.S. Installeer je nooit op dezelfde schijf een game waar jouw OS ook aanwezig is, doe maar liever dat op aparte partitie of ander schijf, dan krijg je zelden met verwijderen problemen en bovendien je die ruimte altijd zonder enkel risico formateren kan .. :D

Laatst bewerkt:
Maak eens een export van je register waar die uninstall lijst gecreëerd wordt.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:

@echo off
reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall">>1.reg
type 1.reg>>%UserProfile%\desktop\uninstall.log
del /q 1.reg
start notepad %UserProfile%\desktop\uninstall.log

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:helpmij.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik helpmij.batAls administrator uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan